Turism

Agathon: 7 conditii pentru succesul litoralului romanesc

08 Apr, 10:58 • Redactia DailyBusiness
Minivacanta de 1 mai unita cu sarbatoarea Pastelui e o sansa de a reedita succesul din 2012, cand a existat un varf de ocupare pe litoralul romanesc de 100% in luna august, sustine Dan Matei Agathon (foto), presedintele Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS).
Agathon: 7 conditii pentru succesul litoralului romanesc

Calendarul vacantei de la inceputul
lunii mai constituie un avantaj real, fiind recomandabila crearea de
sejururi de 5 nopti. Hotelurile pot fi astfel deschise in intregime,
avand in vedere ca temperatura medie multianuala pentru perioada 1-5
mai este una ridicata, nefiind nevoie de incalzirea hotelurilor, iar
vremea calda va asigura un aflux ridicat de turisti, explica Agathon.

Pentru a atrage turistii pe litoralul
romanesc pentru perioada 1- 6 mai este necesara indeplinirea unor
cerinte esentiale, in opinia acestuia: 

1. Prima conditie este
[b]practicarea unor tarife foarte accesibile, dupa modelul
bulgaresc[/b], unde aceste sarbatori implica un cost per noapte
simtitor mai mic pentru turisti decat in perioada de extrasezon.
In niciun caz profitul nu trebuie urmarit pe noapte, ci pe pachet
de minim 3 nopti. 

2. Odata convinsi sa aleaga
litoralul romanesc, urmeaza cea mai importanta etapa: primirea
turistilor in [b]conditii bune si oferta unor servicii de
exceptie[/b]. Un client multumit inseamna un marketing direct
facut de acesta, recomandarile pe care le face el ulterior fiind
extrem de importante. Pentru a multumi un client, raportul
tarif/calitate trebuie sa incline intotdeauna spre calitate. Este
total gresita ideea practicarii unui tarif foarte mic, pentru ca
apoi acesta sa fie invocat ca scuza a lipsei calitatii, pe
principiul ca la asemenea preturi mici clientii nu pot avea
pretentii.

3. [b]Bunavointa personalului[/b],
fie ca este vorba de receptioneri, ospatari, sefi de restaurant
sau personalul care se ocupa de curatenie, constituie o oferta
care nu costa suplimentar, insa lasa o impresie favorabila
oricarui turist. Curatenia din hotel, din camere sau din gradina
hotelului vine de asemenea in intampinarea dorintelor oricarui
turist. Daca totul este completat cu o bucatarie variata, bazata
pe produse proaspete, orice hotelier poate fi sigur ca va fi
recomandat de catre turisti si pe mai departe, existand sanse
reale pentru un grad ridicat de ocupare pe timpul sezonului.

4. Un alt factor important este
[b]implementarea unor pachete de tipul all inclusive[/b], iar
acolo unde nu se poate acest lucru se pot introduce pachete all
inclusive light sau pensiune completa. Prin astfel de pachete,
hotelierul va atrage in primul rand familiile cu copii, fiind
cunoscut faptul ca aceasta plaja de turisti este cea care va
rezerva cele mai lungi perioade de sedere. Pentru familiile cu
copii astfel de oferte inseamna un plus, fiind mai comod sa aiba
totul inclus in pachetul initial.

5. Dupa ce hotelierul s-a asigurat
ca personalul este amabil, ca hotelul este curat si ca ofera cea
mai buna solutie pentru luarea mesei la hotel, nu trebuie sa
neglijeze [b]animatia[/b], indiferent ca este vorba despre
animatie pentru copii sau pentru adulti. Romanii s-au obisnuit ca
in hotelurile in care stau sa primeasca un program de animatie si
divertisment. Acest lucru se intampla in orice destinatie din
afara tarii, prin urmare trebuie sa devina o regula si la noi

6. Daca hotelierii se organizeaza
excelent si depun toate eforturile pentru a multumi si cei mai
exigenti turisti care vin pe litoral, autoritatile locale au
obligatia sa se ocupe de [b]amenajarea infrastructurii locale[/b]
pentru ca turistii sa aiba parte de statiuni civilizate. Este
neplacut pentru turisti sa ajunga intr-o statiune in care hotelul
ofera servicii de calitate superioara, insa nu exista locuri de
parcare, dar gaseste gropi in carosabil sau troturare
inutilizabile.

7. Pe de alta parte, organizarea
plajelor (curatenie, salvamar, politie, toalete) trebuie sa fie cat
mai buna. Daca un turist vine pe litoral si gaseste un hotel de
exceptie, insa isi strica masina, nu are pe unde sa mearga pe trotuar
ori pe faleza, iar cand iese la plaja nisipul este murdar, nu gaseste
toalete sau este invadat de diversi negustori ambulanti care mai si
fura, in mod categoric acesta nu se va reintoarce pe litoralul
romanesc si ii va descuraja si pe altii sa o faca.

Citeste si

Early-booking: Peste
50.000 de romani si-au cumparat pana acum vacante pentru litoral
 
Topul statiunilor
din Bulgaria in preferintele romanilor