Turism

Cele mai spectaculoase 5 calatorii cu trenul (Foto)

15 Jun, 00:07 • Redactia DailyBusiness
Fie ca iti plac muntii, marea, desertul sau zapada, urcand la bordul acestor cinci trenuri vei putea experimenta senzatii de neuitat pe care sa le poti povesti nepotilor. Vezi care sunt cele mai spectaculoase cinci calatorii feroviare.
Cele mai spectaculoase 5 calatorii cu trenul (Foto)

The Ghan, Austrialia 
[img=4096]The Ghan[/img]

Tinutul vast al
Australiei, delimitat initial doar in cantecele aborigenilor, era un
mister pentru colonistii europeni pana cand au inceput sa il
traverseze cu camila. Astfel, faptul ca aceasta tara, ce pare
desprinsa din alta lume, poate fi traversata acum cu trenul este de
necrezut. La bordul trenulului Ghan poti vedea Australia de la o
coasta la alta, pe parcursul unei excursii de trei zile. Denumirea
trenului isi are originea in faimosii calareti afgani care calatoreau
prin acest desert imens cu camilele in secolul al 19-lea.

Mancarea servita la
restaurantul de la bordul acestui tren are un gust inconfundabil iar
meniul include file de cangur. Pasagerii Platinum pot comanda room
service 24 de ore din 24. Ei ar putea, teoretic, sa nu iasa niciodata
din cabinele lor, dotate cu bai private si ferestre supradimensionate
prin care se pot vedea in adevarata lor splendoare peisajele aflate
pe ruta trenului.

[img=4095]Orient Express[/img]
Orient Express,
Europa

Candva, calatoria cu
trenul reprezenta un lux, prin atmosfera de glamour si de aventura,
restaurante fine si servicii impecabile. Aceasta epoca de aur a
transportului feroviar incearca firma Orient-Express sa o
evoce prin serviciile sale de calatorie cu trenul, cea mai faimoasa
calatorie fiind cea care ruleaza de la Paris la Venetia, iar o data
pe an ajunge pana la punctul terminus traditional, Istanbul. Acelasi
grup opereaza, de asemenea, excursii de o zi in Marea Britanie pe
trenurile sora realizate de British Pullman si Belle de Nord, care
recreaza atmosfera din romanele Agathei Christie si costa 2.000 de
lire sterline/bilet. Vagoanele Pullman construite in anii ’20 au fost
folosite si de familia regala, inclusiv de actuala Regina, in 1950.

[img=4098]Zephyr[/img]
California Zephyr,
SUA

Cu mai putin de doua
secole in urma, singurele trenuri care plecau de la Chicago catre
Vest transportau grupuri de comercianti, prospectori si misionari
care cautau avere sau libertate in noi teritorii. In calatoriile lor
intalneau canioane, deserturi si zapada ce pateaza Muntii Stancosi si
Sierra Nevada.

Apoi, pe 10 mai 1869
a fost inaugurata prima cale ferata transcontinentala din SUA, care a
contribuit la cresterea vitezei trenurilor ce mergeau catre Vest si
transportau colonisti si, mai tarziu, turisti. California Zephyr a
fost lansat in 1949 pentru a atrage turisti intr-o calatorie de trei
zile, de la Chicago pana la coasta californiana. Peisajele ce pot fi
admirate de la ferestrele trenulului au ramas la fel de „dramatice”,
conferind celei mai lungi calatorii feroviare din Statele Unite
titulatura de si cea mai frumoasa.

[img=4092]Crucero[/img]
Crucero, Ecuador

Construirea unei cai
ferate in Anzii Ecuadorieni este o provocare imensa pentru orice mare
constructor, ce implica traversarea unor munti abrupti, platouri
inalte si canioane. Cand o cale ferata a fost construita aici cu un
secol in urma, a fost considerata o minune tehnologica.

Una din cele
mai abrupte cai ferate din lume, ce serpuia printre varfuri acoperite
de zapada si cadea peste pante in drumul sau spre coasta Pacificului,
a fost scoada din uz in secolul al 20-lea.

In urma unui proiect masiv
de restaurare, aceasta cale ferata va fi redeschisa pentru ca
turistii sa poata admira peisajele din Anzi la bordul trenului
Crucero. In cea mai mare parte a calatoriei, trenul foloseste
motoarele de abur originale si circula cu o viteza redusa de-a lungul
calatoriei de patru zile din capitala Quito aflata in munti pana la
orasul de coasta Guayaquil. Vagoanele decorate elegant au fotolii
captusite, iar ultimul are ferestre panoramice si o terasa in aer
liber. Punctul culminant al calatoriei il constituie, fara indoiala,
Nasul Diavolului, o panta de jumatate de mila in forma de zig-zag,
punte intre zonele inalte si coasta.

[img=4094]Trans Siberian[/img]
Trans-Siberian

Unele trenuri si-au
castigat faima pentru peisajele dragute oferite de-a lungul
calatoriei iar altele datorita caderilor si coborarilor abrute de-a
lungul varfurilor muntoase inzapezite. Dar putine ofera o calatorie
lunga cat o cincime din circumferinta planetei Pamant.

Traseul original al
Trans-Siberianului este de la Moscova la portul Vladivostok, dar una
dintre alternativele cele mai colorate este ruta Trans-Mongol – o
excursie de legatura intre trei capitale. Incepand din capitala
Rusiei, trenurile isi fac drum prin padurile de mesteacan din Muntii
Ural pana la orasul Ekaterinburg. In termen de cateva zile, pasagerii
ajung sa vada apele stralucitoare albastre ale lacului Baikal,
inainte de a se cufunda in pajistile cu pante line de stepa mongola
din sud, presarate cu iurte si cai. Ultima parte a calatoriei, intre
capitala Mongoliei, Ulan Bator, si Beijing este un final potrivit.
Trenul sare rapid de la intinderea arida a desertului Gobi la zona
industriala si Marele Zid chinezesc.

Cu toate acestea,
pentru o mare parte a calatoriei, principala atractie se afla mai
degraba in interiorul trenului, decat in afara ferestrei. Veti putea
petrece multe zile alaturi de noi prieteni intalniti de la vagonul
restaurant sau jucand carti propria cabina, toate acestea insotite de
vodca gratuita la discretie.

Citeste BBC Travel pentru mai multe detalii.