Turism

City-break de primavara: Cele trei vedete europene

28 Apr, 18:12 • Redactia DailyBusiness
Romanii au ales anul acesta ca destinatii pentru city-break-ul de primavara orase precum Londra, Praga si Barcelona, ceea ce marcheaza o schimbare in topul preferintelor comparativ cu principalele trei destinatii vandute anul trecut (Copenhaga, Amsterdam si Paris), arata datele agentiei online de turism Tripsta.
City-break de primavara: Cele trei vedete europene

Si topul destinatiilor de calatorie pe teritoriul romanesc a suferit modificari primavara aceasta, comparativ cu acelasi sezon anul trecut; Timisoara a inlocuit ca principala destinatie Iasiul, care anul acesta ocupa locul patru in topul preferintelor, dupa Bucuresti si Cluj.

Anul acesta, Londra este principala destinatie pentru city-break-urile calatorilor romani, inlocuind Copenhaga, destinatia preferata pentru calatorii de scurta durata in 2014.

Pentru city-break-urile din primavara lui 2015, romanii au ales in special Londra, Praga sau Barcelona, apoi orase precum Roma, Paris, Madrid, Frankfurt, Bruxelles, Viena sau Amsterdam. Anul trecut, principalele destinatii pentru calatoriile scurte au fost Copenhaga, Amsterdam si Paris, urmate de Istanbul, Atena, Berlin, Barcelona, Londra, Frankfurt si Antalya. 

O analiza a destinatiilor pentru city-break-uri in 2014 si 2015 arata ca romanilor le place sa calatoreasca in locuri diferite atunci cand e vorba de city-break-uri. Mai mult, desi unele orase reapar pe listele de calatorii, ele nu se incadreaza in top 5 destinatii pe care romanii le aleg pentru city-break-uri.

Potrivit datelor Tripsta, romanii achizitioneaza bilete catre destinatiile pentru city-break-uri la un pret mediu de 245 euro. Cel mai mic pret platit pentru un bilet catre o destinatie pentru city-break a fost de 50 euro, in timp ce costul cel mai mare a ajuns la 2.545 euro.  

In general, romanii isi rezerva calatoriile cu 34 de zile inaintea plecarii, pentru city-break-uri cu durata medie de 9 zile.

Romanii folosesc mai ales desktop-uri (87%) pentru a rezerva si cumpara bilete de avion, insa o parte dintre ei (13%) fac acelasi lucru de pe dispozitive mobile.

Calatorii romani care merg cel mai des in city-break-uri au varste de 25-34 de ani si reprezinta aproape jumatate (41,86%) din numarul total al romanilor care calatoresc pentru city-break-uri pe plan national si international. 

Grupa de varsta mentionata este urmata de segmentul 35-44 de ani, care reprezinta un sfert (25%) din totalul celor care merg in city-break-uri si de turistii de 45-54 de ani (14%). Cu cele mai putine city-break-uri la activ sunt adolescentii de sub 17 ani (0.5%), tinerii adulti de 18-24 de ani (9%) si persoanele de peste 55 de ani (10%) 

[b]Pe plan intern[/b], topul 2015 al destinatiilor pentru city-break-uri  are [b]Timisoara[/b] pe primul loc, in locul Iasiului (acum pe pozitia a 4-a), in timp ce Bucurestiul a ocupat pozitia secunda, depasind Clujul, acum pe locul al treilea. In 2014, Iasiul era principala destinatie pentru city-break-urile interne ale romanilor, urmat de Cluj, Bucuresti, Oradea si Timisoara.

Atunci cand vine vorba de locul de plecare al zborurilor catre destinatii pentru city-break-uri, Bucurestiul ocupa pozitia de lider atat in materie de zboruri nationale, cat si internationale; pozitiile urmatoare in clasament fiind ocupate de Timisoara, Iasi, Craiova si Sibiu.

In 2014, Bucuresti a fost pe primul loc in topul plecarilor nationale si internationale, urmat de Iasi, Cluj, Timisoara, Oradea, Sibiu si Bacau. Pe de alta parte, anul trecut Iasiul a inregistrat cele mai multe plecari internationale, urmat de Cluj, Bucuresti, Oradea si Timisoara.

Atunci cand este vorba de zborurile catre destinatii pentru city-break-uri care ajung pe aeroporturi romanesti, acestea sunt rezervate cu 27 de zile inaintea plecarii, pentru calatorii de circa 9 zile. Costul unui astfel de zbor este, in medie, 200€, iar cel mai ieftin bilet a costat 25€ si cel mai scump – 1,036€. Romanii rezerva aceste zboruri in principal de pe computer desktop (77%), dar si de pe dispozitive mobile (23%).