Turism

Drepturile pasagerilor în timpul grevei ROMATSA

16 Jul, 14:15 • Redactia DailyBusiness
Controlorii de trafic aerian de la ROMATSA au făcut miercuri grevă de avertisment timp de două ore.
Drepturile pasagerilor în timpul grevei ROMATSA

Centrul European al Consumatorilor – ECC
Romania informează că pasagerii companiilor de transport aerian care au avut
zborurile întârziate sau anulate ca urmare a grevei controlorilor de trafic au
următoarele drepturi:

– Să fie informați asupra drepturilor pe care le au;
– Să primească mese și răcoritoare proporționale cu timpul de
așteptare și două apeluri telefonice gratuite.

În cazul în care nu au primit mese și răcoritoare, sfătuim
pasagerii să păstreze bonurile, chitanțele pentru sumele cheltuite în acest
sens pentru a putea cere banii înapoi de la companiile aeriene.

În privința compensațiilor prevăzute pentru anulări și întârzieri prelungite
(ajungerea la destinație cu o întârziere egală sau mai mare de trei ore),
situația acestora trebuie analizată de la caz la caz împreună cu măsurile luate
de compania aeriană pentru a limita prejudiciul cauzat pasagerilor. 

Greva
poate fi considerată o împrejurare excepțională care exonerează companiile de
transport aerian de la plata acestor compensații. Acest lucru este
realizat, de obicei, de instanțele de judecată.

Controlorii de trafic aerian au intrat în grevă de avertisment miercuri din cauza neîncheierii Contractului Colectiv de Muncă.