- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Grupul hotelier Sol Melia vrea sa intre in Romania

22 May, 17:36 • Redactia DailyBusiness
Grupul spaniol Sol Melia, al treilea lant hotelier ca marime din Europa, vrea sa intre pe piata romaneasca in urmatorii ani, printre locatiile vizate aflandu-se capitala si statiunile de pe litoral.
Grupul hotelier Sol Melia vrea sa intre in Romania

Directorul general al companiei pentru Bulgaria, Jose Manuel Navarro, a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, ca intentiile vizeaza deschiderea de unitati de patru si cinci stele.

„Romania are potential pentru investitii in turism. Vrem sa intram pe piata romaneasca si vizam in special litoralul si Bucurestiul. Pe litoral avem proiecte in evaluare, insa deocamdata nu am finalizat nicio discutie. Urmarim doua directii: preluarea de hoteluri existente, care trebuie renovate, sau deschiderea unor proprietati noi”, a afirmat Navarro.

„Sunt hoteluri de pe litoralul romanesc interesate sa intre sub brandul nostru, insa acest lucru presupune anumite conditii. Am discutat cu un hotelier din Mamaia, dar nu am finalizat nimic deoarece costurile operationale erau prea mari, luau din profit”, a aratat Navarro.

Grupul Sol Melia, ce detine cel mai mare lant hotelier din Spania si al treilea din Europa, opereaza in prezent 400 de hoteluri in 30 de tari. Printre brandurile companiei se numara Gran Melia, Melia Hotels & Resorts, ME by Melia, Tryp Hotels si Sol Hotels.

„Cautam constructii care sa se incadreze in standardele noastre, in special proprietati cu un numar mare de camere. Romania are hoteluri pe litoral, dar toate sunt constructii foarte vechi si trebuie renovate. Procesul de renovare necesita investitii foarte mari din partea proprietarilor. Criza cu care ne confruntam acum este una dintre cele mai puternice si ea intarzie procesul de preluare de catre Sol Melia deoarece fonduri pentru renovare se gasesc foarte greu. Vom fi prezenti in Romania imediat ce apare o oportunitate”, a precizat Navarro.

„Pe litoral vom avea un hotel de patru stele sub marca Sol. In ceea ce priveste Capitala, consideram potrivite brandurile de patru si cinci stele Tryp si Melia Hotels & Resorts. In Bucuresti brandurile de top, de cinci stele, sunt deja prezente, Marriott, Radisson, Hilton. Hoteluri de patru stele nu prea sunt in Bucuresti si exista nisa cu potential pentru acest brand, in special din partea turistilor individuali sau a segemntului de weekend”, a explicat Navarro.

In Bulgaria, Sol Melia opereaza cinci hoteluri in statiunile Nisipurile de Aur, Obzor si Nessebar.