Turism

Tripsta si Airtickets isi unesc fortele si creeaza cea mai mare companie de turism online din sud-estul Europei

01 Apr, 12:38 • Redactia DailyBusiness
Tripsta si Airtickets au anuntat fuziunea business-ului celor doua companii de turism online. Aceasta fuziune marcheaza o schimbare semnificativa in ierarhia principalilor jucatori din domeniu in Europa, in conditiile in care noua companie este cea mai mare OTA din Europa de Sud-Est si, acum, si unul dintre principalii cinci jucatori din domeniu in Europa.
Tripsta si Airtickets isi unesc fortele si creeaza cea mai mare companie de turism online din sud-estul Europei

Determinata de o piata OTA (online tourism agency) extrem de fragmentata, fuziunea are ca scop sa consolideze partea tehnologica si baza de clienti a celor doua business-uri, punand la dispozitie o oferta de transport mai complexa si mai extinsa. Statutul noii companii pe piata elena este unul important, avand in vedere ca, in urma fuziunii, business-ul nou-creat devine cel mai important din sectorul e-commerce in Grecia.

Potrivit estimarilor, noua companie va genera vanzari de peste 500 de milioane de euro. Astfel, in martie, cele doua companii au inregistrat, impreuna, 4.75M de vizite pe website-urile lor, numarul rezervarilor depasind 168.120, iar cel al biletelor vandute fiind de peste 206.776. Fuziunea va permite atat Tripsta cat si Airtickets sa isi extinda actuala baza de clienti pe o serie de piete din Europa. 

Ca urmare a fuziunii, Tripsta si Airtickets vor continua sa opereze sub brandurile deja consacrate, fiind coordonate de catre Philipp Brinkman de pe pozitia de CEO si de Dimitris Kontogeorgos in calitate de presedinte al Board-ului Airtickets. In urma fuziunii, cele doua companii sunt acum prezente cu birouri in Grecia, Rusia, Romania, Polonia, Turcia si Brazilia.

„Piata europeana a agentiilor de turism online este foarte fragmentata si, de aceea, consolidarea este principalul element pentru succesul nostru viitor. De aceea, vom vedea mai multe astfel de actiuni pe piata in viitor”, a declarat Philipp Brinkmann, CEO al Tripsta.

„Sinergiile comerciale dintre afacerile noastre au fost un argument clar in favoarea fuziunii. Vom fi mult mai puternici impreuna, ceea ce va insemna ca vom putea face investitii mai mari si mai importante in tehnologii critice pentru clientii nostri”, a spus Dimitris Kontogiorgos, CEO Airtickets. 

Tripsta este o agentie de turism online cu operatiuni in peste 40 de tari, activa din 2005. 

Αirtickets si-a inceput activitatea in 2000 si a fost prima companie elena din domeniul turismului care a investit in calatoriile online. Αirtickets opereaza ca airtickets.com si cu sufixurile locale in peste 15 piete, inclusiv Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Polonia, Cehia, Romania, Albania, Turcia, Rusia, Australia, India, Japonia si, recent, China.