COMPANII

ANPC: Jumatate dintre reclamatiile la adresa lanturilor de magazine sunt intemeiate. Vezi topul amenzilor

09 august 2011, ora 14:05 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
anpc.jpg
In primul semestru al acestui an, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor au fost inregistrate 1.033 de reclamatii care vizeaza produsele achizitionate din supermarketuri si hipermarketuri, potrivit presedintelui institutiei, Constantin Cerbulescu.

Acesta a precizat ca 51% dintre plangeri au fost intemeiate, 34% fiind solutionate amiabil, transmite Mediafax.

Pe primul loc in topul numarului de reclamatii primite reclamatii se afla Carrefour, cu 151 de sesizari, urmat de Kaufland - cu 143, Real - cu 122, Praktiker - cu 63, Dedeman - 58, Auchan - 57 si Rewe - cu 53.

Rewe a primit cele mai multe amenzi, in valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland - 106.000 lei si Mega Image, cu 100.000 de lei, mai spune presedintele ANPC.



Cerbulescu a precizat ca in aceste magazine se comercializau produse la promotie, cum ar fi pachete de 8 bucati plus doua gratis, la care pretul produsului achizitionate separat, la bucata, era mai mic decat reiesea cel din promotie.

O alta neregula pe care au sesizat-o reprezentantii ANPC se refera la prezentarea produselor sub o alta denumire decat cea data de producator, inducand in eroare consumatorii asupra caracteristicilor esentiale ale produselor.

Potrivit ANPC, in primul semestru al anului, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in astfel de magazine au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 641 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionate au fost de 2,4 milioane de lei.

Abaterile au vizat siguranta consumatorului, cum ar fi, de exemplu, lipsa advertismentelor (electrocutare) pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decat cele reale, sub alta denumire decat cea reala sau informarea consumatorului, ca de exemplu lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii.

In urma controalelor, comisarii ANPC au depistat unele practici comerciale incorecte, printre care neincadrarea in cantitatea neta declarata, diferente de pret intre cel afisat la raft si cel incasat la casa de marcat.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 04 Iulie 2022, 15:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter