COMPANII, MEDIA & MARKETING

Cele mai populare denumiri de firme din Romania

02 martie 2016, ora 13:17 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
foto: stocksnap.io
foto: stocksnap.io
Patronii români au, în marea lor majoritate, aspiraţii occidentale. Dovadă denumirile cel puţin originale, cu iz de business ca-n filme, în care investitorii subliniază că sunt "Owneri" sau CEO, iar afacerile lor au denumiri pompoase, cu pretenţii de multinaţională. Cel puţin asta reiese dintr-un studiu realizat de analiştii de la KeysFin, care a analizat denumirile firmelor active din România.

Probabil aţi auzit de expresia "afară-i vopsit gardul, şi înăuntru leopardul!" În business-ul românesc, asta se traduce prin afaceri în marea lor majoritate de apartament, cu denumiri cât mai pompoase, de-a dreptul fioroase, asta dacă menţinem comparaţia cu leopardul.

Faptul că românii umblă cu SRL-ul vopsit în culori occidentale este confirmat de statistica KeysFin care arată că cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de "Consulting", iar alte 9700 includ numele "Invest". Denumiri foarte populare la români sunt şi "Construct" (8856), "Trans" (8272), "Company" (6851), "Design" (6212) şi, bineînţeles, "Internaţional" (6122).

Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept şi Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a peste 100.000 de societăţi comerciale.

Nu lipsesc şi denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold şi Mega.

"Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă", spun analiştii de la KeysFin.

"Vorbim, pe de o parte, de dorinţa de a impresiona clienţii interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potenţiali parteneri străini. Una este să te cheme Mega Consult International şi alta este să te denumeşti Cabluri şi Vopseluri SRL", au mai spus aceştia.

Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă, din acest punct de vedere, şi înfiinţarea unor companii în afara ţării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potenţialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu "business-uri de buzunar".

"Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili şefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspiraţiile occidentale ale românilor şi modul în care încearcă să-şi cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist", spun experţii KeysFin.

Există, bineînţeles, şi exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul naţional, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradiţională. Potrivit studiului KeysFin, cel mai des întâlnit nume tradiţional este Mioriţa, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerţului.

În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu aşteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant şi Briliant.

"Încă o dovadă că, indiferent că aleg sau nu denumiri cu iz occidental, toate au legătură cu aspiraţiile business-ului, de la International şi Universal la Unic, Splendid şi Talisman. E un lucru rău? Nici pe departe. Dovedeşte faptul că oamenii de afaceri români, indiferent la ce nivel activează, privesc cu optimism realitatea şi caută să îşi impulsioneze business-ul prin orice mijloace", au mai comentat analiştii KeysFin.

Studiul KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2014.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Marti, 06 Decembrie 2016, 12:01
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter