- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Jumătate dintre românii cu card retrag 90% din salariu la bancomat, pentru a face plăți în numerar

03 Aug, 00:44 • Redactia DailyBusiness
Peste 44% dintre românii care au card bancar retrag la bancomat peste 90% din salariu, pentru a efectua plăți în numerar, relevă studiile PayPoint. Potrivit acestora, românii preferă numerarul într-o proporție covârșitoare.
Jumătate dintre românii cu card retrag 90% din salariu la bancomat, pentru a face plăți în numerar

 

Studiile întreprinse recent pentru PayPoint România au arătat faptul că,
la nivel național, peste 70% dintre utilizatorii sistemului PayPoint își doresc
să poată plăti și taxele și impozitele prin acest sistem.

De altfel, segmentul
„taxe și impozite” ocupă primul loc în clasamentul plăților pe care consumatorii
și-ar mai dori să le facă în magazinele partenere PayPoint.

Cercetarea întreprinsă recent a
confirmat ceea ce noi știam deja: în piață există o nevoie uriașă de
implementare a unor soluții practice de plată a taxelor, impozitelor și
amenzilor pentru utilizatorii de numerar sau pentru cei care nu știu, nu vor
sau pur și simplu nu au cum să realizeze plăți online. PayPoint răspunde acestei nevoi. Suntem extrem de interesați de o colaborare cu
Autoritățile statului la nivel central, care să permită fiecărui contribuabil
să-și plătească obligațiile fiscale către buget simplu și rapid, prin
terminalele de plată PayPoint. Astfel, cetățenii din toată țara ar avea la
dispoziție peste 10.200 de magazine de proximitate, jumătate din acestea în
rural, în care deja efectuează o gamă variată de plăți; ar evita cu succes
aglomerația de la ghișee și cozile, realizând plățile simplu, sigur și rapid,
în numerar,” a declarat Mugur
Dogariu, Managing Director PayPoint România.


Cercetarea a arătat și cât de importantă este pentru respondenți
posibilitatea efectuării unei plăți în numerar, alături de alte criterii: 68,9%
din cei responsabili cu efectuarea plăților în gospodărie au acordat nota
maximă acestui criteriu.

În acest context, diferitele tipuri de plăți din
gospodărie sunt efectuate preponderent în numerar, indiferent de mediul de
reședință al respondenților. De exemplu, majoritatea celor responsabili cu
plata anumitor tipuri de facturi folosesc numerar pentru efectuarea plății,
după cum urmează: 90,9% dintre ei în cazul facturilor de apă, 86,9% în cazul
facturilor de electricitate, 83,7% în cazul facturilor de telecomunicații și
comunicații mobile, 79,7% în cazul facturii de gaz.

Strict la nivelul
populației din mediul rural, pentru fiecare din tipurile de facturi enunțate
anterior, procentul celor ce efectuează plăți cu numerar depășește 96%.

Totodată, la nivel național, în rândul celor responsabili cu plata
contravalorii taxei de drum, 83,4% o achită în numerar iar din utilizatorii de
cartele de telefonie preplatită, 86,3% utilizează numerar pentru a-și reîncărca
creditul.

Referitor la produsele bancare folosite de români la nivel național, 69,6%
din populația vizată de studiu deține un card bancar. Dintre aceștia: 44,4%
declară că, la primirea banilor/ salariului pe card, retrag peste 90% din sumă
la bancomat, pentru a face plăți în numerar; 42,1% declară că retrag o parte
din bani, pentru a efectua plăți în numerar, iar 11,1% că fac plăți cu cardul în
proporție de peste 90%; 2,4% din respondenți nu primesc salariul/ banii pe
card.

Strict la nivelul mediului rural, procentul posesorilor de card bancar
este de 52,5%, iar 56,7% din aceștia retrag peste 90% din bani/ salariu pentru
a face plățile în numerar.

„În ultimul an observăm o promovare
intensă în media a canalelor de plată online, fiind încurajată exclusiv plata
cu cardul bancar. Fără a subestima importanța mijloacelor moderne de plată pe
bază de card, credem că este esențial ca și marea masă a populației României să
aibă o alternativă viabilă de plată. Să nu uităm că, la nivel național, oamenii
preferă numerarul în proporție covârșitoare iar numărul celor care pot face
plăți online este limitat. Mai mult, în zonele rurale sau în urbanul mic (adică
în mai mult de jumătate de țară) situația este cu atât mai accentuată. Totodată,
trebuie să avem în vedere și persoanele în vârstă, care trebuie să stea în
continuare la cozile de la ghișee.

Nevoia unor canale de plată alternative și
cu adevărat accesibile majorității este extrem de mare.
În presă se tot discută despre un
proiect al Finanțelor, finalizat în mare proporție încă de anul trecut, privind
o infrastructură electronică de comunicații cu toate instituțiile publice din
România. Avem capacitatea tehnică de a ne integra și a implementa acest
proiect, există o dorință uriașă a utilizatorilor sistemului nostru de a face
și aceste plăți prin PayPoint, avem experiența a peste 60 de milioane
tranzacții Plăți Facturi efectuate doar în anul financiar 2015-2016 și putem
oferi atât Ministerului Finanțelor, cât și oricărei alte instituții o soluție
care în momentul de față răspunde nevoilor majorității contribuabililor,” a adăugat Mugur
Dogariu
.

În prezent, rețeaua punctelor de plată PayPoint numără peste 10.200 de
magazine partenere în toată țara, sistemul permițând consumatorilor să
efectueze o gamă variată de plăți, în numerar, prin terminalele PayPoint: plăți
facturi, încărcare electronică, transfer de bani, încasare contravaloare
rovinietă etc. În anul financiar 2015-2016, prin PayPoint s-au efectuat 60,2
milioane de tranzacții plăți facturi, cu 12,7% mai multe față de anul
precedent, de la an la an fiind raportate creșteri pe toate liniile de interes.