IT&C, NEW MEDIA

Cum schimba Internetul decizia de cumparare

21 februarie 2012, ora 11:35 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
internet-user.jpg
O mare parte a utilizatorilor de Internet din mediul urban folosesc mediul online ca sursa de informare pentru a lua o decizie de cumparare conform unui studiu efectuat de GfK.

Conform studiului, 84% dintre utilizatorii romani de Internet din mediul urban au luat in considerare pentru cumparare alte marci decat cele pe care le aveau initial in minte dupa ce au cautat informatii online.

De asemenea, 57% dintre utilizatori chiar au cumparat alte marci decat cele la care se gandisera initial ca urmare a informatiilor cautate pe Internet. Aceasta tendinta este prezenta mai mult in cazul barbatilor (62%), a persoanelor intre 25 si 34 de ani (63%), cu educatie superioara (65%) si a celor din Bucuresti (70%).

Internetul a fost prima sau a doua sursa de informare pentru produsele cumparate in majoritatea industriilor analizate in studiul GfK, printre care se numara mediul financiar, telecom si servicii Internet, electronice si electrocasnice, piese si servicii auto, turism si timp liber. Mixul de surse de informare online si offline si tipurile de informatii cautate pe Internet difera de la o industrie la alta in functie de produsul cautat.

In loc ca optiunile sale sa se ingusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisa a produsului, asa cum se intampla in modelul clasic de luare a deciziei de cumparare, in cazul mediului online, datorita varietatii de informatii disponibile, optiunile se largesc. Acest fapt ajuta consumatorul sa ia cea mai buna decizie, dar, in acelasi timp, reprezinta o provocate pentru companii sa includa intr-un mod inteligent si eficient Internetul in mixul de comunicare, declara Traian Nastase, online project manager GfK Romania.



Studiul GfK a fost realizat online pe un esantion de 700 persoane, reprezentativ pentru utilizatorul de internet din mediul urban din Romnia, cu varsta intre 18-54 ani.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Octombrie 2021, 23:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter