IT&C, LIFESTYLE

De Black Friday, barbatii sunt mai hotarati sa cumpere decat femeile

19 noiembrie 2013, ora 14:01, autor(i): Andreea Radu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
shopping-bags-mare.jpg
Black Friday se bucura de cea mai mare notorietate in segmentul de varsta 18 ľ 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu ochii pe reduceri. In timp ce informatia este aproape in mod egal receptata de barbati si de femei, in ceea ce priveste decizia de cumparare barbatii sunt lideri. Vezi ce produse intentioneaza romanii sa achizitioneze.

Aproximativ 4,2 milioane de romani si-au manifestat intentia de a face cumparaturi cu ocazia Black Friday, in contextul in care aproximativ 7,4 milioane de romani cunosc semnificatia evenimentului, se arata intr-un studiu Daedalus Millward Brown.

Aproximativ 17% dintre respondentii barbati au afirmat ca vor face äcu sigurantaö cumparaturi de Black Friday, in timp ce 10% dintre femei au luat deja aceasta decizie. ôProbabil ca voi cumparaö a fost raspunsul dat de 41,3% dintre barbati si de 42,6% dintre femei.

ôBlack Friday a devenit un reper solid in perceptia consumatorilor romani, care asociaza luna noiembrie cu luna celor mai mari si mai multe reduceri din an. In plus, in acest an romanii stiu mult mai clar si ce anume vor sa cumpere, pregatind lista de cumparaturi in avans. Intentia de cumparare a crescut anul acesta cu 75% fata de anul trecut. Datele arata ca anul acesta 4,2 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday, fata de 2,4 milioane anul trecutö, declara Daniela Lazar, director general Daedalus Millward Brown.

Cel mai ridicat grad de notorietate a fost inregistrat in segmentul de varsta 18 ľ 24 de ani, unde 60,9% din respondenti au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 ľ 34 de ani (58,5%).

äAceste procente sunt foarte relevante pentru modul in care va evolua pozitionarea acestui eveniment de shopping pe piata romaneasca. Tinerii sunt mult mai bine conectati la tot ceea ce inseamna informatie, sunt dinamici si dau tonul in mediul online, raspandind, la randul lor, informatiaö, explica Daniela Lazar.



Ce-si doresc romanii

Pe lista de cumparaturi a femeilor, in topul cele mai invocate articole in chestionarul Daedalus Millward Brown construit pe raspunsuri multiple s-au situat pe primele trei locuri electrocasnice mici, articolele de imbracamine si televizoarele. Pe lista barbatilor, pe primul loc se afla electronicele si accesoriile auto, televizoarele si hainele.

Lista de cumparaturi a femeilor

1. Electrocasnice mici (45,3%)
2. Haine (27,5%)
3. Televizoare (14%)
4. Incaltaminte (12,8%)
5. Laptopuri (8,8%)
6. Telefoane mobile (8%)
7. Masini de spalat (7,3%)
8. Ingrijire personala (6,2%)
9. Frigidere (6%)
10. Cosmetice (5,4%)

Lista de cumparaturi a barbatilor

1. Electronice si accesorii auto (26,1%)
2. Televizoare (23,2%)
3. Haine (17,3%)
4. Telefoane mobile (14,3%)
5. Laptopuri (14,1%)
6. Tablete (7,8%)
7. Frigidere (7,3%)
8. Incaltaminte (6,3%)
9. Componente PC (6,1%)
10. Masini de spalat (5%)

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, cu acces la telefon mobil. Studiul a fost realizat telefonic in perioada: 8-13 noiembrie. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.

Parte a grupului Daedalus, care are peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus Millward Brown este in topul companiilor de cercetare de marketing din Romania. Daedalus Millward Brown este membra a retelei globale Millward Brown, care are 82 de locatii in 52 de tari, fiind unul din liderii cercetarii de marketing si expert in cercetari legate de advertising, comunicare de marketing, media si brand equity.

Citeste si:
Retailerii si curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday

Black Friday: Pe 22 Noiembrie, retailul online il va depasi pe cel traditional
Ce retaileri lanseaza Black Friday cu o saptamana mai devreme
F64 se aliniaza celorlalti retaileri si lanseaza Black Friday pe 22 noiembrie
Prea comercial: Cum ieftinesc retailerii traditia Black Friday
Din culisele agitate ale Black Friday: Cum se pregatesc curierii

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 15 August 2022, 12:03
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter