- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Generatia \”Converse\”: Telefonul mobil, Internetul si retelele sociale – obligatorii. Televizorul – total inutil

02 Feb, 12:45 • Redactia DailyBusiness
Reprezentantii generatiei "Converse" (brand de incaltaminte popular in randul adolescentilor - n.r.), tinerii din mediul urban intre 15 si 20 ani, percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 playerul si PC-ul cu acces la Internet. TV-ul nu le satisface nicio nevoie de informatie, asa ca l-au inlocuit in totalitate cu Internetul, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.
Generatia \Converse\: Telefonul mobil, Internetul si retelele sociale - obligatorii. Televizorul - total inutil

In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit de timpul petrecut in fata calculatorului sau conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale.

„Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala. Dar nu exista un program pe vreunul din canalele noastre care sa ma faca sa imi doresc sa-l urmaresc”, a declarat un adolecent participant la studiu.

GfK Romania a derulat studiul la sfarsitul anului 2009, prin care si-a propus sa realizeze un portret al tinerilor de azi, avand in centru generatia adolescentilor si tinerilor de 15 – 20 de ani. Acest proiect este o reeditare a unui proiect similar realizat pentru prima oara de GfK Romania in anul 2005.

Principalele teme urmarite de cercetare sunt valorile si stilul de viata al tinerilor (familie, prieteni, scoala), ce modele admira, cum isi organizeaza timpul – in ce fel de activitati investesc, cu cine isi petrec timpul liber, pe ce cheltuie banii, ce atitudine au fata de noile tehnologii si fata de expunerea media (TV, radio, internet, prea scrisa), cum se raporteaza la marci si la publicitate.
[quote=Adolescent participant la studiu]Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala[/quote]
Pentru a gasi raspunsuri acestor intrebari, GfK Romania a implementat un proiect de cercetare calitativa constand in utilizarea mai multor tipuri de culegere a informatiei: forumuri de discutii on-line cu respondenti intre 15 – 20 de ani (50% fete, 50% baieti), focus grupuri standard pe acelasi target 15 – 20 ani si un focus grup on-line cu membri ai comunitatii Second Life, activi in replica virtuala a Bucurestiului creata pe aceasta platforma. Proiectul a fost derulat in Bucuresti in intervalul august – noiembrie 2009.