MEDIA & MARKETING

10 trucuri pe care le folosesc magazinele pentru ca tu sa cumperi cat mai mult

30 noiembrie 2014, ora 00:05 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
shop2.jpg
Sarbatorile de iarna sa apropie cu pasi repezi, iar magazinele vor fi din nou invadate de clienti grabiti, care nu au timp sa se gandeasca la cum sunt atrasi acolo. Acum e un moment bun sa "rasfoim" putin tehnicile de manipulare ale comerciantilor. Poate, cine stie, astfel vom intra in magazinul din colt fara firma colorata si fara afise imense cu "reduceri", descoperind acolo surprize foarte placute.

De la supermarketuri, la magazine de moda, toti retailerii sunt antrenati sa te faca sa cheltuiesti cat mai multi bani cu putinta.  

Daca vrei sa ii bati la propriul joc, ar trebui sa stii cum gandesc. Iata 10 trucuri inventariate de cei de la Business Insider:   

1. Un semn mare cu Sale/Reduceri atrage oamenii in magazinul respectiv, unde probabil ca vor cumpara produse care nu sunt la reducere.  

2. Odata ce ai intrat, vezi un carucior mare. Aceasta inventie a fost gandita in anii ’30, pentru a-i ajuta pe clienti sa achizitioneze produse mari mai usor. Caruciorul nu era folosit pentru a cumpara multe produse de dimensuni mici, cum se intampla acum in hipermarketuri.  

3. In supermarketuri, departamente de mari dimensiuni, precum cel cu flori si cel cu produse proaspete de patisserie sunt pozitionate de regula langa intrare, pentru ca tu sa dai peste ele cu cosul gol si cu starea de spirit buna. In plus, aceste doua categorii iti stimuleaza simtul olfactiv, facandu-te sa cumperi din impuls.  

4. Supermarketurile obisnuiesc sa ascunda cumva produsele lactate sau alte produse esentiale, cum ar fi detergentii, fortandu-te sa te plimbi prin tot magazinul pentru a ajunge la ele.

5. Tot ceea ce vrea magazinul sa vanda clientilor se afla la nivelul ochilor acestora, iar produsele favorizate in mod special se afla la farsitul culoarului.  

6. Exista si un nivel al ochilor pentru copii. De aceea magazinele pozitioneaza jucariile, jocurile, cerealele pline de zahar, dulciurile acolo unde copiii le pot vedea, ca astfel sa-si implore parintii sa le cumpere produsele preferate.  

7. Standuri cu produse asezate intr-un mod creativ ne “iau ochii” si ne incetinesc in drumul nostru prin magazin, expunandu-ne noi produse, care nu se afla in niciun caz pe lista de cumparaturi pregatita de acasa.  

8. Magazinele se straduiesc sa aseze marfa cat mai accesibil cu putinta pentru clienti, pentru ca atingerea produselor creste sansele de achizitie.  

9. Si culorile au o influenta majora asupra cumparatorilor. Oamenii sunt atrasi in magazine de nuante calde, precum rosu, portocaliu sau galben, insa inauntru ii asteapta culori reci, precum albastru sau verde, care ii incurajeaza sa cheltuiasca mai mult.  

10. Muzica are un rol mai important decat ai crede in toata povestea cumparaturilor. Studiile au aratat ca muzica ii face pe oameni sa cumpere mai multe lucruri, intr-un mod relaxat, daca e data la sonor jos, decat daca e prea tare – caz in care clientii se grabesc prin magazin, ceea ce va afecta vanzarile. De asemenea, muzica clasica ne face sa cumparam bunuri mai scumpe.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Sambata, 28 Mai 2016, 08:47
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter