- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Agentiile, mai optimiste decat advertiserii in fata viitorului pietei de publicitate

08 Jun, 17:30 • Redactia DailyBusiness
Raspunsurile a 200 de advertiseri si 100 de agentii de comunicare incluse intr-un studiu realizat in SUA de firma de cercetare RSW/US, arata ca publicitarii sunt ceva mai optimisti decat clientii in ceea ce priveste viitorul economiei si al pietei de publicitate in 2009.
Agentiile, mai optimiste decat advertiserii in fata viitorului pietei de publicitate

Printre agentiile care au participat la cercetarea RSW/US se numara Leo Burnett, Mindshare si Bailey Lauerman, iar printre advertiseri – Ford, GE, Kraft, Lego si Lenox, relateaza presa internationala.

Peste 42% dintre agentiile incluse in studiu sustin ca economia a atins deja punctul critic, urmand sa se refaca in urmatoarele 6 luni ale anului. Doar 35% dintre advertiseri au impartasit aceasta opinie.

Reprezentantii agentiilor de publicitate chestionati sustin ca bugetele de marketing cu care au operat in primele 6 luni ale anului au fost mai reduse decat cele comunicate de clienti.

53% dintre agentii au declarat ca cheltuielile publicitare au scazut cu mai bine de 11% in primul semestru al 2009, doar 39% dintre advertiseri impartasind aceeasi opinie. 30% dintre publicitari au afirmat ca investitiile in advertising au scazut cu peste 21% in prima parte a anului, doar 8% dintre advertiseri confirmand aceasta depreciere.

Pe de alta parte, agentiile sunt optimiste in ceea ce priveste evolutia pietei in urmatoarele 6 luni, 76% dintre ele sustinand ca se asteapta la mai multe oportunitati de a atrage noi clienti.

In randul clientilor, 63% dintre ei au afirmat ca vor pastra si in urmatoarele 6 luni acelasi nivel al cheltuielilor de marketing.