MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

Cum influenteaza consumatorii deciziile de cumparare ale celorlalti consumatori

01 august 2012, ora 18:20 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Social-Media2.jpg
Estomparea granitelor intre TV, social media si mobile, sustinuta de avansul tehnologiei, da nastere unui nou grup de consumatori, cu o influenta mult mai puternica asupra deciziilor de alegere a brandurilor, potrivit celui mai recent studiu realizat de reteaua de media Initiative.

“Suntem pusi fata in fata cu o noua schimbare in comportamentul consumatorului, o schimbare profunda, care atrage dupa sine si o schimbare a strategiilor de marketing. Astazi definirea consumatorului nu se mai face numai dupa profilul socio-demografic, ci si dupa capacitatea acestuia de a influenta procesul de cumparare al celorlalti consumatori”, spune Andreea Dinescu, client service director Initiative.

In ultimii ani, marketingul a incercat sa obtina o integrare tot mai buna īntre mediile online si offline, pentru a genera un “efect de multiplicare” care sa amplifice mesajul brandului.

Studiul Initiative arata insa ca aceasta noua sinergie intre TV, social media si mobile nu a avut un impact semnificativ asupra comunicarii de brand traditionale. Ea a permis insa consumatorilor sa devina un factor cheie in influentarea alegerii brandurilor.



Desi targetarea consumatorilor-influentatori nu este un concept nou, analiza arata ca astazi transmiterea mesajului potrivit catre consumatorii potriviti are un impact mult mai mare.

Primii 10% dintre influentatori au un impact semnificativ mai mare asupra celorlati consumatori.

72% dintre acesti primi influentatori acceseaza continut cel putin o data pe zi prin intermediul printului, computerului si al mobile-ului, comparativ cu doar 18% dintre influentatorii aflati in ultimele 10% ale clasamentului.

De asemenea, prima categorie este mult mai probabil sa detina smartphone-uri si tablete.

Studiul arata ca 99% dintre influentatorii din Top 10 au spus ca prietenii lor le cer opinia inainte de a face o achizitie importanta, comparativ cu doar 13% dintre cei clasati pe ultimele locuri in top.

Modul in care influentatorii de top selecteaza si agrega informatiile dintr-o multitudine de surse le confera o putere de influenta mult mai mare in comparatie cu orice alta sursa luata separat. Mult mai important, ei filtreaza ceea ce alti consumatori vad si aud.

Acest lucru are un impact sporit in categoriile care genereaza un volum mare de discutii online post-cumparare. Vorbim de categorii legate de tehnologie, calatorii, fashion, muzica, cosmetica.

Marketerii din categoriile mai putin vizate trebuie asadar sa depuna un efort sporit pentru a se asigura ca prin comunicare atrag atentia acestor influentatori.

Studiul mai arata ca TV-ul, social media si mobile-ul pot avea roluri si influente diferite asupra consumatorilor. 

56% dintre respondenti au spus ca spoturile de la TV contribuie cel mai mult la cresterea notorietatii unui brand, iar 46% dintre ei au afirmat  ca ajuta la cresterea interesului pentru brand.

50% dintre cei care au participat la studiu au afirmat ca social media te ajuta sa impartasesti informatii importante despre un brand cu cei din jur, iar 32% au spus ca mobile-ul are un rol important in a afla mai multe informatii despre un anumit brand.                         

Studiul aduce informatii si despre frecventa cu care primii 10%  dintre “influentatori” discuta despre branduri in mediul online:

80% dintre acestia recomanda produse sau servicii cel putin o data pe saptamana, iar 50% dintre ei cel putin o data pe zi.

Prin targetarea acestor influentatori de top, marketerii pot crea o conversatie continua in jurul brandurilor lor in mediul online.

La studiu au participat peste 8.000 de persoane, cu varste cuprinse intre 16 – 54 ani, din tari precum Argentina, Australia, China, Germania, Olanda, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie.

Initiative furnizeaza servicii de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media. Este membra a Interpublic Group of Companies si este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide.

In Romania, Initiative este membra a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Programming Network, GolinHarris, HyperActive, Mobile Works si Medic One.

Pe piata locala, Initiative este activa de 18 ani si are in portofoliu clienti precum Altex, Bergenbier, BMW, Johnson&Johnson, Kika, Lidl, Millennium Bank, Orange Romania, Provident Financial.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Octombrie 2021, 23:21
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter