MEDIA & MARKETING

Duelul audientelor: Vocea Romaniei fata in fata cu X Factor

15 septembrie 2011, ora 00:05, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
4e5325f15294b.jpg
Pro Tv si Antena 1 dau startul bataliei pentru audienta in aceasta toamna, cu doua formate asemanatoare de emisiuni, ambele importate si ale caror pregatiri au durat luni intregi. Cu o promovare intensa, dar cu ziua premierei tinuta la secret pana de curand, reprezentantii Antena 1 mizeaza pe atragerea unui public record, difuzand emisiunea sambata, de la ora 20.20, dupa o reteta consacrata, in timp ce ProTv schimba obisnuintele de consum pentru astfel de emisiuni, alegand ziua de marti, de la 20.30.

Despre audienta pe care fiecare dintre televiziuni spera sa o doboare, o investitie costisitoare facuta in timp ce incasarile din publicitate sunt in declin, dar si despre bugetele de marketing si ce aduc nou si diferit cele doua formate, DailyBusiness.ro a realizat un interviu in oglinda cu reprezentantii celor doua posturi.

Astfel, Bogdan Stratula, channel manager Antena 1, si Maria Apostol, PR and corporate affairs director, s-au duelat in raspunsurile date intrebarilor noastre.

DailyBusiness.ro: Cat de mare este investitia in acest proiect?
Bogdan Straulea, X Factor: Este cea mai mare productie din aceasta toamna din punct de vedere al investitiei, indiferent ca vorbim din punct de vedere financiar, logistic, etc.
Maria Apostol, Vocea Romaniei: Vocea Romaniei beneficiaza de production value si team value, antrenori si consilieri, direct proportionale cu importanta pe care o acordam acestui show, care va fi difuzat pe un platou spectaculos, special amenajat pentru acest format, un decor la care s-au folosit in total 2 kilometri de leduri. Scena de sticla, luminata din interior, este prima de acest gen din Romania. In faza etapelor inregistrate, 500 de oameni vor lua parte la filmari, urmand ca la etapele live publicul sa numere 800 de oameni.
DailyBusiness Video: Vocea Romaniei


DB: De ce a ales trustul pe care il reprezentati sa aduca in Romania acest format, in plina criza economica, cand investitiile in media sunt in scadere?

Faptul ca este criza nu inseamna ca publicul se asteapta sa urmareasca programe mai slabe. Antena 1 este un post cu experienta in divertismentul de televiziune, este mereu la curent cu dorintele publicului, si fiind unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata media, are datoria de a oferi telespectatorilor formate celebre in intreaga lume. Se spune ca publicul din Romania este extrem de exigent in ceea ce priveste show-urile TV, iar una din explicatii poate fi ca privitul la televizor a ramas o modalitate preferata a telespectatorilor de petrecere a timpului liber.



ProTv a fost intotdeauna un trendsetter, a carui strategie este aceea ce a-si mentine standardele cu care si-a obisnuit telespectatorii, continuand sa investeasca, chiar si in aceasta perioada de criza. "Vocea Romaniei" este un show unic pe piata emisiunilor de divertisment din intreaga lume.


DB: Care este audienta pe care va propuneti sa o atingeti in prima editie?
Vorbim despre unul dintre cele mai cunoscute formate TV din intreaga lume, pe care romanii si-au dorit sa-l vada si in Romania. Va fi un spectacol asa cum nu s-a mai vazut in tara noastra si tocmai de aceea credem ca va fi pe gustul unui public numeros.

Suntem convinsi ca unicitatea formatului, greutatea artistilor aflati in juriu, dar si vocile foarte bune care se vor auzi in aceasta toamna la Pro Tv vor starni curiozitatea unui numar foarte mare de telespectatori, care vor urmari in mod constant, in fiecare marti seara, "Vocea Romaniei". Pana acum, telespectatorii ProTv au aratat un interes foarte mare fata de productiile de anvergura, precum "Dansez pentru tine", "Romanii au talent" care au fost lideri de piata, stabilind recorduri de audienta. Acesta este unul dintre motivele pentru care suntem convinsi ca si "Vocea Romaniei" se va numara printre preferintele publicului nostru obisnuit sa guste productiile inovatoare care se deosebesc de tot ceea ce este difuzat pe piata.


DB: Cu ce vine nou si diferit acest format fata de cele existente deja pe piata?
Singurele puncte comune intre X Factor si Got Talent sunt creatorul Simon Cowell le-a inventat pe amandoua si ca ambele se incadreaza la acelasi gen de emisiuni, talent show. X Factor se diferentiaza de toate celelalte formate prin faptul ca avem de-a face cu o batalie unde juriul este complet implicat in derularea evenimentelor, membrii juriului devin mentori si se implica direct in pregatirea concurentilor in etapele finale ale show-ului, ceea ce creste atat complexitatea, cat si spectaculozitatea formatului. In plus, concurentii beneficiaza de un aport de know-how si din partea unor specialisti.
"The Voice" este cel mai nou si mai apreciat format al momentului in materie de entertainment. Difuzat pana acum in 3 tari, show-ul si-a atras imediat milioane de fani, obtinand audiente record si o notorietate internationala. Oameni simpli, dar cu voci senzationale, s-au transformat peste noapte in adevarati idoli si au devenit cunoscuti in intreaga lume. "Vocea Romaniei" este un format inovator, care schimba regulile in ceea ce priveste concursurile de talente. O alta noutate este legata de faptul ca juriul nu are doar rolul de a selecta concurentii, ci si acela de a-i antrena pe membrii echipei lui, de a-i consilia, a le oferi sfaturi si a-i ajuta sa-si gaseasca un drum in industria muzicala.


DB: Care este bugetul de marketing alocat formatului?
Putem dezvalui doar ca bugetul este pe marimea show-ului.


Ca pentru toate produsele grupului Pro Tv SA, exista un intreg mix de comunicare angrenat in strategiile de promovare, care este realizat in house.

DB: Concurentii care s-au prezentat la preselectie sunt cazuri sociale, care spun o poveste, asa cum ne-am obisnuit pana acum?
Concurentii sunt foarte buni din punct de vedere al scopului formatului, sunt voci si mai ales prezentze absolut exceptionale. Sigur, multi dintre ei au povesti de viata interesante, unele triste, altele dimpotriva. Si aceste povesti fac parte din show, dar X Factor nu este un format despre cazuri sociale, astfel ca scopul final al spectacolului nu este eclipsat.

Concurentii au inteles ca cea mai importanta calitate este vocea. La preselectie au venit de la elevi si studenti, pana la directori de HR si asistenti universitari. In alegerea celor care au mers mai departe nu a contat deloc povestea lor, pentru ca nu au avut cum sa o spuna. Selectia facuta de jurati s-a facut numai pe baza performantei artistice.


DB: Care au fost rationamentele pentru care ati adus acest format in Romania si care este publicul tinta pe care vreti sa-l aduceti in fata televizoarelor?
Este unul dintre cele mai importante show-uri de televiziune din lume, iar Antena1 a putut sa ofere telespectatorilor sai aceasta megaproductie. X Factor este popular pe mapamond in randul publicului de toate varstele si categoriile sociale, pentru ca ideea pe care sunt construite aceste talent show-uri este spectaculoasa: un om obisnuit, cu o poveste de viata mai mult sau mai putin interesanta si care duce o existenta modesta, poate deveni, aproape peste noapte, o vedeta internationala, cu sute de mii de euro in cont si o cariera stralucitoare. X factor schimba destinul unor oameni in bine, iar astfel de povesti sunt urmarite si de adolescenti, dar si de pensionari, si de oameni cu venituri mici sau medii dar si de CEO ale unor companii nationale sau multinationale

"The Voice" este revelatia anului 2011 in materie de talent show-uri. Ne-a atras atentia in aceasta primavara, dupa lansarea spectaculoasa din Statele Unite. L-am analizat cu atentie si ne-am dat seama ca are toate ingredientele pentru a functiona cu successi in alte piete, inclusiv in Romania. Se diferentiaza de formatele similare care implica oameni obisnuiti care canta, prin modalitatea de selectie a acestora si prin faptul ca vorbim exclusiv de voci exceptionale. Publicul tinta este publicul comercial, 18-49 urban, publicul tinta al ProTv-ului.
DailyBusiness Video: X Factor preselectie Cluj


DB: Cat de scumpa este licenta si la cat se ridica costurile de productie a unui astfel de show?

Fara a dezvalui cifre, putem spune doar ca este cel mai mare efort logistic desfasurat in Romania pentru un show de televizune. Si ca, atunci cand ne-am asumat aducerea X Factor in Romania, asta inseamna, implicit, ca nu lucram cu jumatati de masura, nici in ceea ce priveste partea financiara, dar nici in cea artistica. Este un mega show din toate punctele de vedere.
Costurile de productie sunt date de desfasurarea de resurse umane si tehnice, de care e nevoie ca sa construiesti un astfel de show. Costurile de licenta sunt incomparabil mai mici si reprezinta sub 10% din costul productiei.


DB: Considerati ca publicitatea pe care postul tv o va atrage pe timpul difuzarii emisiunii va acoperi costurile sau este mai mult un format adoptat pentru imaginea trustului?
Vorbim de doua obiective care nu se exclud, ci sunt complementare. Suntem un post comercial si suntem convinsi ca ne vom atinge si targetul de business.

Un astfel de format are un potential de rating foarte mare. Suntem convinsi ca va fi un succes din toate punctele de vedere.


DB: De ce considerati ca au succes astfel de formate de emisiuni?
Explicatia poate fi ca astfel de emisiuni aduc telespectatorului cel mai complex mix de emotie, spectacol si challenge existent pe piata de televiziune.

Reality show-urile si talent show-uri sunt formate puternice capabile sa capteze interesul publicului si sa ii implice activ pe telespectatori in diverse etape, respectiv auditii, votare, etc. Publicul din Romania isi doreste sa vada mereu ceva nou, glamouros si interesant, prin urmare noi cautam acele formate care sa poata raspunde acestor exigente.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 14 Noiembrie 2019, 11:41
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter