MEDIA & MARKETING

Inovatia, sansa companiilor de media si divertisment. Care sunt oportunitatile si provocarile din piata

31 ianuarie 2014, ora 13:44, autor(i): Andreea Radu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
TV-tel2.jpg
Companiile din industria de media si divertisment (M&E) pun procesul de inovare continua in centrul tuturor activitatilor lor, se arata in studiul EY Sustaining digital leadership!. Modelele digitale au inceput sa fie implementate in toate procesele de business - de la dezvoltarea de produse si distributie, la relatia cu consumatorul si de la lanturile de aprovizionare, la modelele de profit si de management al riscului.

Unul din efectele acestei transformari in curs este faptul ca 70% dintre companiile identificate in studiu drept lideri digitali sunt dispuse sa accepte pierderi de venituri pe termen scurt pentru a favoriza dezvoltarea digitala pe termen lung.

Companiile de media si divertisment se afla in fata unor oportunitati fara precedent care le pot ajuta sa ofere servicii dedicate audientelor conectate digital de astazi, fie prin media adresate direct catre consumator (D2C), fie prin cele business-to-business (B2B).

In acelasi timp, companiile trebuie sa faca fata si provocarilor - de la schimbarile rapide in comportamentul clientilor, la tehnologiile cu evolutie rapida din zona mobilitatii inteligente, a retelelor sociale, din cloud computing si big data analytics.

Domeniul emergent reprezentat de big data, care este esential pentru noile companii multi-platforma de media si divertisment, orientate catre client, oferaunexemplu relevantatat in ceea ce priveste pasii importanti de urmat cat si provocariledurecare se mentin?chiar si pentru lideriidigitali.



Vocea clientului determina schimbari tehnologice radicale

Studiul EY arata ca 85% dintre liderii digitali doresc sa construiasca relatii directe cu clientii. Concluziile studiului subliniaza faptul ca acest tip de relatii reprezinta fundamentul pentru o noua "intimitate radicala", bazata pe un profil de 360 de gradealcomportamentului si dorintelor clientilor atunci cand acceseaza tehnologiile mobile, retelele sociale, cand sunt on-line, ladomiciliu, insali de spectacolsaula locul de munca.

De exemplu: 77% dintre lideriidigitali spunca au acces ladatele clientilorintimp real, 64% dintre ei considera "crearea unei culturi a inovarii" o prioritate strategica, iar 57%acorda o importanta similara "ascultarii dorintelor clientilor si evaluarii interactiunii cu acestia". Combinatia dintre aceste doua strategii face posibila punerea relatiei cu audienta in centrul demersului inovativ.

"Chiar daca in momentul de fata aceste concluzii ale studiului pot parea departe de piata din Romania, este suficient sa observam ca si aici clientii finali au deja un control fara precedent asupra consumului de continut, pe toate coordonatele - cum, cand si unde. Inovarea continua permisa de noile tehnologii transforma interactiunea companiilor de media cu clientii lor si cere o cu totul alta abordare. Niciun produs sau serviciu nou, de unul singur, nu mai poate constitui 'solutia'. Castigatorii vor fi cei care vor sti sa construiasca sisteme, procese si culturi organizationale care sa genereze constant inovatii validate de reactia in timp real a clientilor", spune Elena Badea, director de marketing, EY Romania.

Puterea conferita de big data si provocarile ridicate de acestea

Companiile de media si divertisment se confrunta adesea cu problemele generate de operarea cu big data. Acestea includ informatii generoase, colectate pe masura ce clientii acceseaza, se implica sau renunta sa vizualizeze anumite continuturi sau servicii oferite. Companiile din media si divertisment se vad nevoite sa analizeze fiabilitatea datelor colectate, dar si sa-si dezvolte abilitati si instrumente necesare pentru a putea folosi toata aceasta informatie in dezvoltarea de produse noi sau in generarea de informatii relevante pentru demersul lor de marketing.


Mai exact:
  • Fiabilitatea datelor colectate reprezinta o provocare pentru 49% dintre liderii digitali.
  • Doar 19% dintre ei spun ca reusesc sa integreze, in prezent, informatiile despre clienti pe toate canalele de distributie.
  • Doar 41% dintre liderii digitali folosesc analiza de date pentru a imbunatati segmentarea audientei si pentru a ameliora anumite functionalitati, plecand de la lectiile invatate din implementarile din trecut.
  • 39% dintre liderii digitali spun ca inca nu reusesc sa valorifice informatiile generate de analizele big data.
Privind dincolo de grupul liderilor digitali, studiul arata ca celelalte companii de media si divertisment se confrunta cu provocari si mai mari privind gestionarea big data. Astfel, doar11% dintre aceste companii folosesc rezultatele generate de analiza big data. in conditiile in care81% dintre lideriidigitalideclara ca potintegrainformatiile provenind dindouasautreicanalepentru aobtineun profilmai fidel al audientei, doar64% dincelelalte companii sustin ca au aceasta capacitate.

Alte concluzii ale raportului:
  • Lideriidigitali suntmult maidispusi sareducainvestitiile in media traditionale in favoareainitiativelordigitale, pe masura ce isi regandesc produsele si modele de business (cazul a 65% dintre lideriidigitalisi48% din restul companiilor).
  • Intre64 si 70% dintre lideriidigitali spun cafolosescsocial mediapentrubranding, interactiunea cu clientii sidezvoltarea si distributiade produse, in timp ce doar 49-52% dintre celelalte companii utilizeazacanalelesocialein acest scop.
Raportul EY - Sustaining digital leadership! - are la baza un sondaj derulat cu peste 550 de directori executivi din companii de media si divertisment si de tehnologie de la nivel global, precum si cercetari, date si analize furnizate de parteneri EY. Respondentii din sondaj provin din domenii precum publicitate, transmisiune prin cablu , publishing si servicii deinformare, divertisment, jocuri interactive, muzica si retele sociale, precum si din domeniul tehnologiei.

Citeste si:
Industria de media si divertisment increzatoare in revenirea economiei globale
Zodia cenzurii: Filme si clipuri interzise, posturi TV inchise. Cine plateste?
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 16 Octombrie 2018, 18:26
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter