MEDIA & MARKETING

Razboi pentru brandul Ciao: Revista castiga o lupta cu site-ul

07 octombrie 2013, ora 16:18, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ciao.jpg
Marca Ciao este de mai multi ani motiv de disputa intre revista cu acest nume si o firma care detine site-ul ciao.ro. Cine castiga lupta, revista sau site-ul?

Revista Ciao SRL si directorul general al acesteia Radu Budeanu au obtinut o prima victorie cand Tribunalul Bucuresti a decis ca firma Macro Development SRL a incalcat dreptul revistei de folosire exclusiva a marcii "Ciao".

"Obliga parata la incetarea imediata a folosirii neautorizate a macilor 'Ciao' pentru clasele 16, 35, 38, 41 din clasificarea de la Nisa si totodata la transferarea numelui de domeniu ciao.ro", se arata in verdictul instantei, citat de Elena Grecu, avocatul revistei.

Numele de domeniu "ciao.ro" a fost inregistrat in 2001 si a fost folosit initial pentru un videochat apoi ca un site de matrimoniale apoi ca un portal de informatii. In 2007 firma Macro Development a cumparat numele de domeniu si a inceput sa il foloseasca pentru "revista on-line de vedete".

Reclamatul, revista Ciao, este titularul a mai multe marci "Ciao!" inregistrate din 2004 pentru clasa de reviste, publicitate, telecomunicatii si activitati culturale folosind inca de la inceput marca pentru o revista (print) despre viata vedetelor si pentru emisiuni TV avand acelasi subiect.
Elena Grecu
Elena Grecu

"Avand in vedere principiul specialitatii marcii, folosirea site-ului in scop de videochat sau site matrimonial ori pentru promovarea altor activitati nu ar fi intrat in coliziune cu marca insa faptul ca ulterior inregistrarii marcii reclamantei se schimba profilul site-ului, acesta devenind identic cu cel protejat prin inregistrarea marcilor Ciao! incalca in mod evident drepturile reclamantei", a retinut instanta, potrivit Elenei Grecu.

Singura explicatie plauzibila a folosirii numelui de domeniu de catre parat pentru revista despre vedete consta in faptul ca aceasta urmareste sa foloseasca marca reclamantei pentru a beneficia pe nedrept de reputatia marcii amintite.

Avand in vedere ca numele de domeniu contine exclusiv elemente verbale sau numerice, este suficient ca numele de domeniu sa reproduca idenic elementul verbal dominant al unei marci combinate pentru a produce in perceptia publicului un risc de confuzie, incluzand si riscul de asociere al marcii cu numele de domeniu respectiv.

In acest sens, art 36 din legea 84/1998 cu modificari confera societatii reclamante un drept exclusiv asupra marcii, astfel incat aceasta este indreptatita de a cere interzicerea folosirii numelui de domeniu ciao.ro pentru produse si servicii similare.

Legatura de cauzalitate intre fapta si prejudiciu reiese cu prisosinta, schimbarea cu rea credinta a profilului site-ului paratei fiind de natura sa provoace reclamantei pierderi de natura patrimoniala dar si morala referitoare la bunul renume si reputatie, a adaugat Elena Grecu.

Marca, mai tare decat numele de domeniu

Multi dintre noi ne gandim adesea si ne intrebam: daca am cumparat un nume de domeniu este suficient si sa avem protectie pe acesta? Elena Grecu, care este si manager al agentiei de proprietate intelectuala Nomenius, sustine ca numele de domeniu nu confera un drept de proprietate industriala.



Numele de domeniu este o adresa de Internet sub forma unei secvente de caractere alfanumerice, alcatuita din mai multe domenii, separate intre ele prin puncte (www.numededomeniu.com sau www.numedomeniu.ro ).

Pe Internet fiecare nume de domeniu este unic, iar principiul utilizat este "primul venit, primul servit". Inregistrarea unui nume de domeniu nu confera un drept de proprietate sau un drept legal exclusiv similar drepturilor de proprietate intelectuala, ci un simplu drept de folosinta asupra denumirii respective mentioneaza Elena Grecu.

Contractul de inregistrare care se incheie intre solicitant si RNC (RNC este autoritatea de reglementare a domeniilor Internet din Romania - Reteaua Nationala de Calculatoare) nu constituie un contract de vanzare-cumparare, ci un contract cu titlu oneros nenumit. Dreptul de folosinta se exercita in general prin crearea unui site Internet asociat numelui de domeniu respectiv. Procesarea cererilor se face automat, domeniul devenind activ dupa efectuarea platii. Prin completarea cererii, se garanteaza folosirea legala a domeniului.

In timp ce o marca reprezinta un adevarat drept de proprietate industriala ce confera titularului acesteia exclusivitate si implicit prerogativa de a interzice tertilor folosirea unor semne identice sau similare, numele de domeniu confera utilizatorului sau un drept de folosinta, fara a fi insa investit cu forta de a fi un veritabil drept anterior, conchide Elena Grecu de la Nomenius.

In prezent, site-ul ciao.ro nu este functional iar firma Macro Development SRL continua demersurile in justitie cu un proces si impotriva Institutului National pentru Cercetare si Dezvoltare in Informatica.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 23 Ianuarie 2022, 03:47
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter