MEDIA & MARKETING

Televiziunea isi continua ascensiunea. Tot mai multi oameni, lipiti de "sticla"

18 ianuarie 2012, ora 10:54 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
TV.jpg
Timpul alocat vizionarii programelor TV, la nivel mondial, va creste anul acesta cu 140 miliarde de ore, iar veniturile din publicitate se vor majora cu 10 miliarde de dolari. Si asta in contextul in care tot mai multi oameni se uita la TV de pe dispozitivele mobile.

De asemenea, consumul TV este in continuare dominat de grila de programe, dar spoturile publicitare isi rateaza tinta, dispozitivele portabile incurajeaza consumul media in mijloacele de transport in comun , iar segmentul brandingului online va depasi ca ritm de crestere publicitatea traditionala si online, se arata in studiul realizat de Deloitte referitor la Principalele tendinte in media din 2012, aflat la a 11-a editie.

De asemenea, studiul mai arata ca cercetarea de piata patrunde in mintea consumatorului, dezvoltatorii jocurilor online sociale trebuie sa adopte un nou model de business, iar segmentul cupoanelor online se contureaza intr-o nisa importanta.

Potrivit aceluiasi raport, 95% dintre programele TV vizionate in 2012 vor fi urmarite in direct sau la maximum o zi de la realizare.



Deloitte anticipeaza ca televiziune va isi va solidifica statutul de super-media actuale, sfidand profetiile unor comentatori.

Deloitte
Deloitte
Astfel, timpul alocat vizionarii programelor TV va creste cu 140 miliarde de ore, iar veniturile din publicitate, la nivelul intregii lumi se vor majora cu 10 miliarde de dolari.

De exemplu, in SUA, o persoana isi va petrece in medie, pe zi, 3 ore si 12 minute, la televizor, spre deosebire de cele 15 minute petrecute pe retelele de socializare sau 33 de minute petrecute pe Internet.

Si asta in contextul in care televiziunea va atrage alte 40 de milioane de telespectatori, iar subiectele difuzate vor deveni cele mai frecvente subiecte de conversatie, facand obiectul a peste 1 miliard de tweet-uri.

Deloitte se asteapta astfel ca televiziune sa-si pastreze pozitia de lider in randul tuturor mass-media in ceea ce priveste veniturile totale, care includ vanzarile de publicitate, abonamente, pay-per-view si taxe de licenta.

La nivel mondial, in ultimii cinci ani, televiziunea a inregistrat cresteri ale veniturilor din publicitate, astfel ca acestea s-au majorat de la 174 miliarde dolari in 2007, la 191 miliarde dolari in 2011. Pentru 2012 este prognozata o crestere de 6% a veniturilor din reclama.

Sumele astfel atrase contrasteaza puternic cu declinul presei scrise ale caror venituri din publicitate au scazut in aceeasi perioada de la 126 miliarde dolari la 93 miliarde dolari.

Pe de alta parte, televiziunea se muta pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi usor de manevrat in miscare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmari astfel cinci miliarde de ore de continut TV, in 2012, a afirmat Ahmed Hassan, managing partner Deloitte Balcani si liderul echipei specializate in industriile media.

500 de milioane de tablete si telefoane smart, vandute in 2012

Tendintele sunt elaborate in conditiile unui volum de vanzari estimat la 500 de milioane de unitati de tablete si telefoane smart pana la sfarsitul anului si a unei industrii a publicitatii care isi mentine interesul in aceasta zona.

Acest lucru face ca estimarile privind cresterea brandingul online sa vizeze pe parcursul acestui an o majorare cu 50%, la 20 de miliarde de dolari.

Tendintele actuale din industria media sugereaza ca temerile privind consecintele mobilitatii au fost, intr-o oarecare masura, nejustificate. Consumatorii apreciaza in continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente Internetului, a afirmat Ahmed Hassan, managing partner Deloitte Balcani si liderul echipei specializate in industriile tehnologie, media si telecomunicatii (TMT).

Studiul mai arata ca in industria media, inovatia si traditia coexista, in conditiile in care o parte dintre canalele traditionale se mentin in topul preferintelor consumatorilor, in timp ce noile tehnologii castiga teren si isi majoreaza rata de penetrare.

La randul sau, Alina Mirea director audit Deloitte Romania este de parere ca marketingul, de asemenea, consolideaza tehnici traditionale si de succes, dar adopta si tehnici noi.

De exemplu, sectorul cupoanelor achizitionate online o adevarata lovitura a comertului online la nivel mondial, dar si in Romania in 2011, se va contura intr-o nisa relativ mica, insa foarte bine definita. Pe de alta parte, noi tehnici, unele de-a dreptul controversate, cum este neuromarketingul, isi gasesc tot mai mult loc in strategiile de marketing, pe fondul unei competitii din ce in ce mai intense, a adaugat Alina Mirea.

Raportul prezinta viziunea companiei cu privire la principalele tendinte din urmatoarele 12 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu si lung asupra companiilor din TMT si din alte industrii.

Previziunile TMT din 2012 au la baza discutii cu companii cliente ale firmelor membre Deloitte, contributii ale celor 7.000 de parteneri si manageri specializati in industriile TMT, opinii ale analistilor si interviuri cu executivi de top din intreaga lume.

Deloitte furnizeaza servicii clientilor din sectorul public si privat in urmatoarele domenii profesionale, audit, taxe, consultanta, consultanta financiara, deservind numeroase industrii. Prin intermediul retelei sale globale de firme membre, compania activeaza in peste 150 de tari.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 18 Ianuarie 2021, 22:33
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter