
2012 nu a fost un an tocmai favorabil pentru agentia Brandient, al carei profit a scazut la jumatate, respectiv la 473.000 lei, in timp ce afacerile s-au diminuat cu 12%, pana la 2,72 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor.
Anul trecut nu a fost unul tocmai bun nici pentru ocupanta locului 2, Grapefruit, care a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de aproape 700.000 lei. De asemenea, cifra de afaceri a companiei s-a diminuat pana la valoarea de 2,26 milioane de lei, fata de 2,87 milioane de lei in 2011.
BrandFusion a inregistrat insa in 2012 o crestere a business-ului pana la 2,21 milioane de lei, fata de 1,59 milioane lei in 2011 si a reusit sa obtina un profit de aproape 80.000 lei.
Rezultate mai bune a obtinut in 2012 si BrandTailors, care a trecut pe profit, cu un rezultat pozitiv de 75.000 lei, in vreme ce afacerile au crescut de la 1,41 milioane lei in 2011 pana la 1,58 milioane lei.
Surpriza clasamentului o constituie agentia clujeana Creatica Media, care desi a trecut pe pierdere, si-a crescut de aproape 3 ori cifra de afaceri, pana la 1,1 milioane lei in 2012.
Pe piata locala a agentiilor de branding, design si packaging mai activeaza agentia Propaganda, cu divizia Propaganda Brand New, Ampro Design, Branzas Design, Die Kunstfabrik, Seed Consultants si B&P Brandivia.
Citeste si: Piata de packaging design a crescut cu 15% in 2012, la 3 mil. euro