MEDIA & MARKETING

Trusted Brands 2012: Romanii sunt fideli acelorasi marci si au incredere mare in publicitate

08 mai 2012, ora 13:33 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
brand.jpg
Romanii sunt fideli acelorasi marci de cativa ani, astfel ca in topul Trusted Brands 2012 s-au inregistrat putine schimbari de lideri. Vezi ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea consumatorilor in acest an.

La majoritatea categoriilor, liderii raman aceeasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Mai mult, ocupantii primului loc isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor.

Singura schimbare de lider a aparut la categoria Companii de asigurari: Astra Asigurari a reusit, in 2012, sa detroneze Asirom la nivel de perceptie si incredere.

Categorii locale



Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Danone
Produse din carne: Cris-Tim
Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
Condimente: Fuchs
Ape minerale: Borsec
Hrana pentru animale: Pedigree
Clinici private: Medlife
Cafea: Jacobs
Pasta de dinti: Colgate
Retailer imbracaminte: Zara
Retailer electrocasnice: Domo
Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
Centre comerciale: Kaufland
Cotidiene: Adevarul
Statii radio: Europa FM
Posturi TV: Pro TV

In top se situeaza categoriile Lactate (Danone, cu o crestere de 10% fata de 2011), Produse de ingrijire a pielii (Nivea, 9% fata de 2011), Agentii de turism, Clinici private si Vitamine (Paralela 45, Medlife si Eurovita, toate cu o crestere de 8% fata de 2011).

Exista si branduri care au reusit sa ramana pe prima pozitie in topul increderii mai multi ani la rand (Philips la categoria Electrocasnice, Nestle la Cereale pentru mic-dejun, Visa la Card de credit).

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2012 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant.

La categoria Automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 21% (in 2012), iar la Ape minerale, Borsec a crescut cu 13 procente.

Alte branduri romanesti care au inregistrat cresteri relevante in preferintele consumatorilor in 2012 sunt Untdelemn de la Bunica, Vel Pitar si Petrom.

Categorii europene

- Automobile: Dacia
Electrocasnice: Philips
Computere personale: Dell
Telefonie mobila: Nokia
Operatori telefonie mobila: Orange
Camere foto: Sony
Agentii de turism: Paralela 45
Banci: BCR
Carduri de credit: Visa
Companii de asigurari: Astra Asigurari
Furnizori servicii internet: RCS & RDS
Benzinarii: Petrom
Vitamine: Eurovita
Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
Analgezice: Algocalmin
Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's si Nivea
Produse de ingrijire a pielii: Nivea
Produse cosmetice: Nivea
Detergenti: Ariel
Cereale pentru micul dejun: Nestle

Consumatorii romani au aratat ca, mai mult decat in celelalte tari europene, un rol important in alegerea lor il joaca si publicitatea. Cifrele vorbesc de la sine: 29% dintre romani au incredere in mesajele publicitare, fata de 13%, media europeana. Spre comparatie, in Rusia numai 2% dintre respondenti spun ca au incredere in publicitate, in timp ce in Germania sunt doar 8%, a declarat Florin Petrescu, country manager Reader's Digest Romania.

Trusted Brands 2012 s-a desfasurat concomitent in 15 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 15 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si "Responsabilitate sociala".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2011, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Readers Digest din cele 15 tari europene: Austria, Belgia, Republica Ceha, Croatia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia si Suedia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 226.325 de chestionare cu intrebari deschise.

Citeste si Romanii au ajuns sa aiba o mai mare incredere in banci decat elvetienii.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 28 Septembrie 2021, 11:00
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter