- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

83 de milioane din totalul profilurilor Facebook sunt false

03 Aug, 15:57 • monica.manea
Facebook recunoaste ca 83 de milioane de profiluri din cele 955 milioane, pe care le detine in total, la nivel global, sunt false.
83 de milioane din totalul profilurilor Facebook sunt false

Anuntul ca 8,7% dintre profilurile Facbook
sunt false vine intr-un moment in care compania se confruta cu probleme
serioase pe bursa, iar aceasta veste ar putea inrautati si mai mult situatia, scrie TheGuardian.

Actiunile Facebook au inchis in scadere cu 4%,
la 20,04 dolari, insa au atins pe parcursul sedintei un minim de 19,82 dolari.
Acestea au pierdut 47% fata de pretul de listare de 38 de dolari.

Milioane
de profiluri create pentru animalele de companie

Compania imparte cei 83 de falsi utilizatori
in trei categorii:

Cea mai mare categorie numara 46 de milioane de profiluri
dublate, pe care Facebook le defineste ca fiind in ”categoria conturilor pe
care userii le pastreaza ca rezerva la contul principal”.

Apoi, in proportie de 2,4%, adica 23 de milioane de
profiluri, au fost introduse la categoria ”userilor cu clasificare incorecta”,
adica acei utilizatori care au creat o pagina de profil personal pentru o
companie, o organizatie, un animal, sau orice alta entitate non-umana.  

Si in cele din urma,
categoria “conturilor nedorite”. Peste 14 milioane de profiluri fac parte din
aceasta grupa care se considera ca incalca termenii si conditiile Facebook,
pentru ca scopul lor este acela de a trimite spam-uri sau mesaje cu diferte
tipuri de continut, catre alti utilizatori ai retelei.

In martie Facebook sustinea
ca numarul de profiluri false era de aproixmativ 42 de milioane. Odata cu
anuntarea rezultatelor financiare trimestriale, compania a dezvaluit ca cifra
utilizatorilor nereali este de fapt mult mai mare.

Facebook a inregistrat pierderi de 157
milioane de dolari in cel de al doilea trimestru din acest an, dupa ce a fost
nevoita sa achite compensatii actinarilor, in urma esecului de la bursa.

84% din veniturile companiei au fost incasari din publicitate.
Aceste venituri au totalizat 1,18 miliarde de dolari in al doilea trimestru al
anului 2012.