NEW MEDIA

Imbogatit din bursa, Facebook vrea bani si de la utilizatori

18 mai 2012, ora 11:50, autor(i): Raluca Abrihan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Foto-Facebook.jpg
Dupa ce a dat lovitura la bursa, unde a castigat o suma-record in urma listarii, Facebook continua sa caute noi surse de a face bani. Noul serviciu pe care il testeaza compania se numeste "Highlight".


Facebook a obtinut 16 miliarde de dolari prin cea mai mare oferta publica initiala efectuata vreodata de o companie din sectorul tehnologiei.

Pretul de 38 de dolari pe actiune a fost la limita maxima a intervalului de pret stabilit de compania de socializare pe Internet.

Compania a vandut 421,2 milioane de actiuni, la 38 de dolari pe unitate.



Listarea pe piata Nasdaq a adus venituri importante atat fondatorului Mark Zuckerberg,
ácat si altor investitori.

Sa nu uitam insa ca Facebook castiga constant sume foarte mari de bani din contractele de publicitate si din site-urile de aplicatii platite.á

Cea mai noua gaselnita a celor din managementul retelei sociale a fost testata pe utilizatorii din Noua Zeelanda, care s-au trezit ca pentru a posta un mesaj li se cere sa plateasca 2 dolari (1,53 dolari).

Ce face ôHighlightö daca platesti

Prin achitarea acestei "taxe", mesajul tau sau fotografia postata de tine devin mai vizibile pe fluxurile de stiri ale prietenilor.

Daca nu esti de acord sa platesti, s-ar putea ca algoritmul Facebook de selectie al mesajelor sa nu il selecteze pe al tau pentru a-l afisa in news feed-ul prietenilor, sau daca esti suficient de norocos sa iti fie selectat mesajul, acesta cel mai probabil va disparea rapid din topul paginii.

Un serviciu similar a mai fost lansat de curand de companie, dar acesta se adresa brandurilor. "Reach Generator" asigura advertiserul ca reclama sa fie vazuta de toti fanii.

ôAcest test nu face altceva decat sa evalueze interesul utilizatorilor fata de noi metode de a impartasi mesajul lorö, a unul dintre purtatorii de cuvant ai companiei, afirmand ca genul acestea de teste se fac frecvent. Elá a refuzat totusi sa spuna daca rezultatele au fost sau nu pozitive, relateaza WSJ.

Serviciul ôHighlightö contrazice principiul pe care cei de la Facebook sustineau ca se bazeaza si care spune ca ôsite-ul e gratis si asa va fi mereuö ("free and always will beö).á

Anul trecut veniturile din publicitate reprezentau 85% din venitul total de 3,7 miliarde de dolari obtinut de Facebook. Datele se vor schimba avand in vedere castigul obtinut dupa listarea la bursa si a faptului ca detinatorii companiei sunt tot mai interesati de a scoate bani din diverse servicii sau aplicatii.

Facebook a anuntat ca in saptamanile urmatore va lansa App Center, un magazine online de unde utilizatorii vor putea cumpara aplicatii atat pentru computere, cat si pentru telefoane mobile.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 15 August 2022, 12:52
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter