- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Libertatea prea mare de pe site-urile web 2.0 indeparteaza advertiserii

08 Aug, 13:09 • Redactia DailyBusiness
COI Communications, organism care se ocupa de plasarea reclamelor guvernului britanic, s-a alaturat tendintei initiate de alte companii de a suspenda publicitatea de pe site-ul de tip retea sociala Facebook, scrie presa internationala.
Libertatea prea mare de pe site-urile web 2.0 indeparteaza advertiserii

Companiei de media-buying cu care lucreaza COI Communications, i-level, i s-a cerut sa nu mai posteze publicitate guvernamentala pe site-urile care se dezvolta pe baza content-ului publicat de utilizatori (site-uri care fac parte din categoria web 2.0).

I-level, care in 2006 a investit 15,2 mil.euro pentru postarea de publicitate digitala, a luat decizia de a intrerupe postarile de reclame pe site-ul Facebook, urmand exemplul altor companii precum Virgin Media, Vodafone sau Pru Health.

Companiile au luat aceasta decizie in momentul in care publicitatea postata de ele a inceput sa apara pe pagini Facebook care apartineau unor sustinatori ai partidului de dreapta British National Party.

Companiile englezesti nu vor mai publica reclame pana cand nu vor primi garantia ca acestea nu vor fi plasate alaturi de continut care ar putea sa le afecteze imaginea, prin asocierea cu unele organisme extremiste sau neconventionale.

Guy Phillipson, directorul executiv al companiei Internet Advertising Bureau, a avertizat site-urile de networking social ca este timpul sa defineasca un set de reguli pentru ca advertiserii sa isi poata difuza reclamele intr-un mediu care sa nu dauneze numelui companiilor.

„Parerea mea este ca oficialii Facebook vor replica prin a spune companiilor ce posteaza publicitate pe site-ul lor ca pot asigura un control mai mare asupra locului in care banerele vor aparea, dar ca, urmare a acestui fapt, tarifele vor creste”, a spus Henry Ellis, de la compania de consultanta publicitara online Tamar.

Pana in momentul de fata Facebook, care se asteapta sa obtina anul acesta venituri din publicitate mai mari de 100 mil.$, nu a facut niciun comentariu.

Pe data de 5 august, analistul Robert Peck de la compania Bear Stearns a evaluat compania Facebook la suma de 6 mld.$ (4,5 mld. euro), acesta bazandu-si estimarile pe veniturile actuale si asteptarile de profit pentru viitor.

El considera ca veniturile Facebook, care are peste 20 de milioane de utilizatori, vor totaliza 102, mil. euro in 2007, respectiv 261 mil. euro in 2008.