- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Sun Plaza, camp de batalie publicitara: Carrefour isi face reclama neconventionala pe teritoriul rivalului Cora

01 Mar, 16:28 • Redactia DailyBusiness
Un grup compact de 4-5 persoane, care duceau in spate panouri luminoase cu reclama la Carrefour, se afla duminica seara in imediata apropiere a mall-ului Sun Plaza, cel mai "fierbinte" punct de interes pentru locuitorii cartierului Berceni in ultimele zile, si locul unde rivalul Cora detine cel mai mare magazin.
Sun Plaza, camp de batalie publicitara: Carrefour isi face reclama neconventionala pe teritoriul rivalului Cora

Reclama Carrefour recomanda trecatorilor sa mearga in magazin pentru a primi un bon de cumparaturi de 20 de lei, la cumparaturi de peste 200 de lei. Carrefour are cel mai important magazin din mall-ul Grand Arena, amplasat la circa doi kilometri de Sun Plaza.

Intrebati de catre DailyBusiness.ro daca astfel de actiuni de promovare au loc si in alte zone ale magazinelor competitoare, sau doar in Berceni, reprezentantii Carrefour au mentionat ca aceste actiuni au loc in mai multe locatii din tara, unde compania are magazine si ca sunt organizate „din cand in cand”.

Acesta este doar unul dintre efectele „inghesuirii” atator retaileri mari (Carrefour, Real, Cora), la care se adauga si nume precum Metro, Selgros, Plus sau Mega Image, in cartierul Berceni. Reprezentantii Carrefour au comentat ca „intotdeauna concurenta este benefica consumatorului final”.

„Cumparatorii vor fi cei mai castigati: vor avea de unde sa aleaga cele mai bune oferte, cele mai bune servicii, produsele pe care le cauta, petrecerea timpului liber asa cum le place. Clientul trebuie sa fie intotdeauna principala grija a oricarui retailer”, a comentat Andreea Mihai, director de marketing Carrefour Romania.

Pe de alta parte, si mall-ul Sun Plaza a „invadat” din punct de vedere al promovarii teritoriul concurentilor de la Grand Arena, avand in prezent o reclama outdoor chiar in statia de autobuz de vizavi de mall-ul in care este prezent Carrefour.

De altfel, promovarea Sun Plaza a fost extrem de raspandita, bannere existand chiar si pe Calea Victoriei, in centrul Capitalei. Incercarea reprezentantilor Sun Plaza de a atinge un target cat mai mare de potentiali vizitatori s-a putut observa si in promovarea in trenurile de metrou.

Agresivitatea proprietarilor de mall-uri in relatie cu rivalii este normala, avand in vedere aglomerarea acestor centre comerciale in Capitala. Anul trecut, si Liberty Center, proaspat deschis in sectorul 5, se promova cu reclame outdoor in zona City Mall, care este in sectorul 4.

Cum a aratat „nebunia comerciala” de la deschiderea Sun Plaza: 315.000 de vizitatori si incasari peste asteptari pentru retaileri

In primele 4 zile de la deschidere, mall-ul a inregistrat in medie circa 80.000 de vizitatori pe zi, cu peste 50% peste asteptari. Mai multi chiriasi au spus ca vanzarile s-au situat peste asteptari, iar altii au anuntat ca aceasta a fost cea mai buna deschidere de magazin din istorie.

„O nebunie comerciala”, astfel si-au exprimat sperantele vizavi de deschiderea Sun Plaza reprezentantii dezvoltatorului. Primele cifre par sa le confirme sperantele.

Pe langa cei 315.000 de vizitatori (aproximativ cat populatia cartierului Berceni – n.r.), in primele 4 zile, la evenimentele organizate in fata centrului comercial au mai fost prezente circa 19.000 de persoane, conform dezvoltatorului mall-ului.

Insa chiar daca numarul de vizitatori s-a situat peste asteptari, deschiderea Sun Plaza nu a reusit sa devanseze Cotroceni Park la numarul de vizitatori inregistrat la deschidere, de 380.000 de persoane.

Flanco: Vanzari de 200.000 euro in primele 4 zile, cea mai buna deschidere din istoria brand-ului

Magazinul Flanco din Sun Plaza a avut vanzari de 870.000 lei (peste 200.000 euro) in primele patru zile de la deschidere, a anuntat luni compania.

„Flanco Sun Plaza reprezinta cea mai buna lansare din istoria firmei. Ne asteptam ca acest magazin sa aduca in primul an vanzari totale de 10 milioane euro”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.

In prima zi, la Flanco s-au vandut produse in valoare de 330.000 lei, iar numarul total al clientilor in cele patru zile a fost de 2.650 de persoane.

„Valoarea medie a achizitiei s-a ridicat la 335 ron, in topul produselor cumparate aflandu-se cuptoarele cu microunde, storcatoarele de fructe, aragazurile si masinile de spalat aflate in promotie”, a declarat Lucian Mitran, sales manager Flanco.

Ponderea cea mai mare din punct de vedere valoric au avut-o electrocasnicele mari, cu 35% din totalul vanzarilor, urmate de televizoare.

In ceea ce priveste compania Inditex, care detine in Sun Plaza magazinele Zara, Pull&Bear, Bershka si Stradivarius, surse din companie spun ca vanzarile in aceste zile au fost peste asteptari, insa o imagine de ansamblu pot avea abia peste o perioada de timp mai mare. „Este posibil sa fie doar un balon umflat, cauzat de gradul de noutate. Vom vedea pe parcurs”.

Reprezentantii Baumax, contactati de DailyBusiness.ro, nu au putut oferi date referitoare la vanzarile din aceste 4 zile pana in momentul publicarii articolului, insa au mentionat ca acestea s-au situat peste asteptari.

Reprezentantii Cora nu au dorit sa ofere informatii, iar oficialii Mobexpert nu au putut fi contactati.