- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

TravelBiz: Numarul vacantelor de iarna a crescut cu 50% comparativ cu anul trecut

14 Dec, 19:05 • Redactia DailyBusiness
Numarul vacantelor de iarna vandute de agentia de turism TravelBiz a crescut cu 50-60% pe segmentul de clienti individuali comparativ cu anul trecut, au anuntat marti oficialii companiei.
TravelBiz: Numarul vacantelor de iarna a crescut cu 50% comparativ cu anul trecut

Totodata, agentia a organizat 4 grupuri de Sarbatori (comparativ cu 1 singur grup anul trecut) in Laponia, Praga si Dubai.

„Contrar asteptarilor destul de rezervate pe care le aveam, tinand cont de contextul economic si avand experienta anului trecut, luna decembrie a redevenit ceea ce era acum cativa ani: cea mai aglomerata luna din an”, a declarat Simona Veteleanu, director general TravelBiz.

Pentru vacanta de Sarbatori cele mai cautate pachete sunt cele de 5-7 zile cu cazare, mic dejun, avion si eventual cina festiva incluse, iar media cheltuita de o persoana este de aproximativ 500-600 euro pe persoana.

Pentru vacantele de ski, perioada este ceva mai lunga, de 7-10 zile, elementul principal fiind cazarea, iar bugetul este mai mic, de aproximativ 300-400 euro pe persoana. Transportul, in cazul acestor pachete, este preferat de marea majoritate in varianta pe cont propriu, daca vorbim de locatiile apropiate (Bulgaria, Austria etc.) si doar in cazul destinatiilor mai indepartate (Franta, Elvetia etc.) sunt solicitate in mod frecvent bilete de avion.

Cel mai mare pachet vandut iarna asta de TravelBiz a fost o excursie: 60.000 de dolari pentru 4 persoane, o vacanta de 5 zile in Dubai.

„Este adevarat ca toata lumea se uita mai intai la pret, astfel ca in 2009 si in prima parte a anului 2010 a existat tendinta ca marea majoritate sa isi achizitioneze de la agentiile de turism doar biletele de avion si sa faca rezervarile pentru cazare si celelalte pe cont propriu, insa in ultima vreme se observa o miscare destul de vizibila de reintoarcere catre agentiile de turism”, au spus oficialii agentiei.

Ei au adaugat ca aceasta schimbare survine pe fondul numeroaselor probleme intampinate, de turisti, care n-au beneficiat de serviciile rezervate sau acestea au fost de calitate mai mult decat indoielnica.

„Din pacate, inca ne lovim de perceptia ca pachetele achizitionate prin agentii sunt mai scumpe decat cele pe cont propriu, desi de cele mai multe ori nu este asa, intrucat un tur operator are parteneriate locale, cu preturi negociate la un nivel extrem de competitiv, ceea ce ii permite sa ofere clientilor tarife uneori mult sub costurile pe care le-ar fi avut pe cont propriu, acestia din urma beneficiind totodata si de garantia calitatii serviciilor si de faptul ca vor primi exact ceea ce au platit, fara surprize neplacute”, a spus Veteleanu.

„De asemenea, in situatiile speciale, neprevazute, daca achizitia s-a facut prin agentie, este posibila solutionarea mult mai rapida si convenabila a acestor situatii, gratie parteneriatelor si contactelor locale de care dispune tur operatorul si a liniilor proprii de asistenta pentru turisti”, a adaugat Simona Veteleanu.

2011 va fi anul ofertelor speciale – asa cum a fost si 2010, al early-booking-ului si last-minuturilor (cele mai cautate anul acesta). Credem, de asemenea, ca se va inregistra o crestere a cererii de pachete tip self-catering, in apartamente si vile, mai ales in cazul familiilor cu copii sau a vacantelor de grup”, a declarat reprezentantul TravelBiz.

Directorul agentiei crede, de asemenea, ca va creste semnificativ cererea de vouchere pentru vacante – vouchere folosite de obicei pentru diverse promotii si concursuri, ca premii, pentru bonusarea angajatilor (in mediul corporate) sau ca si cadouri pentru prieteni, familie sau ca daruri de nunta (luna de miere).

TravelBiz Romania activeaza pe piata turismului de afaceri si organizari de evenimente de peste 9 ani.

Agentia de turism a inregistrat in primele noua luni ale anului 2010 o crestere a cifrei de afaceri de 25% fata de perioada similara a anului anterior, pana la 5 milioane de euro.