- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Carlan: Viitorul impozit auto va fi aplicat din 2010

12 Mar, 12:24 • Redactia DailyBusiness
Noua formula privind taxarea automobilelor in functie de gradul de poluare va fi aplicata din 2010, a anuntat, joi, Dan Carlan, secretar de stat in cadrul Ministerului Mediului.
Carlan: Viitorul impozit auto va fi aplicat din 2010

„Taxa de poluare nu va fi schimbata in acest an. Vom propune in guvern o noua formula privind taxarea masinilor, care sa fie trecuta prin parlament conform procedurilor, iar aplicarea ei va incepe din 2010”, a spus Carlan, in cadrul unei conferinte dedicate situatiei de pe piata auto.

El a precizat ca viitoarea formula de calcul va fi una echitabila si nedescriminatorie.

„Ii taxam doar pe cei care isi cumpara masini in aceasta perioada, nu pe toti poluatorii. Vom cauta sa respectam toate prioritatile pentru ca noua formula sa fie echitabila. Vom incerca sa o aplicam fara sa facem vreo discriminare”, a mai spus secretarul de stat.

Sprijin pentru industria auto

Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) a solicitat guvernului amanarea de la plata a 50% din taxa pe valoarea adaugata (TVA), nu numai pentru acest an, dar si pentru 2010.

„Vrem ca jumatate din TVA-ul aferent lunii martie 2009 sa-l platim in martie 2011 si am cerut guvernului amanarea de la plata a 50% din TVA si pentru 2010”, a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei.

ACAROM a solicitat executivului, pe de alta parte, sa ia masuri pentru relansarea creditarii, inclusiv prin garantarea imprumuturilor pentru producatorii de componente auto.

„Suntem pe cale de a omori piata auto romaneasca, din cauza taxarii la credite. Daca nu vrem sa asistam la moartea pietei auto, trebuie deblocata rapid aceasta situatie”, a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, in cadrul conferintei.

Fourmont a mai spus ca din cauza accesului dificil la credite, este posibil ca Programul Rabla sa nu vanda toate cele 60.000 de masini incluse.

„Exista riscul ca targetul de 60.000 de unitati sa nu fie realizat. Ne dezavantajeaza sistemul de distribuire, pentru ca avem deja 3.000 de comenzi prin acest program (cota Dacia este de 1.731 in cadrul programului – n.r.). Trebuie sa-l facem mai accesibil, si pentru leasing, pentru ca dificultatea in a obtine credite este foarte mare”, a conchis Fourmont.