Auto

Guvernul american respinge planurile de reforma ale GM si Chrysler

30 Mar, 14:37 • Redactia DailyBusiness
General Motors Corp. si Chrysler LLC trebuie sa isi revizuiasca planurile de iesire din criza si sa faca mai multe concesii, pentru a justifica banii primiti de la contribuabili, iar falimentul ar putea fi ultima lor sansa, a declarat un consilier al administratiei Obama, citat de Bloomberg.
Guvernul american respinge planurile de reforma ale GM si Chrysler

Niciuna dintre companii nu a respectat cerintele, a declarat consilierul, care a cerut protectia anonimatului.

Planul General Motors de a reduce nivelul creditelor negarantate cu doua treimi nu a fost suficient, iar datoriile Chrysler au fost cu mult peste limita pe care o poate suporta grupul, a spus oficialul.

„Planul General Motors nu ar avea succes nici macar intr-un mediu economic mai bun. Noua strategie dorita de administratie ar trebui sa se concentreze pe un profit sustenabil si pe schimbari majore ale marcilor, fortei de munca si retelelor de retail”, a precizat consilierul de la Casa Alba.

In ceea ce priveste Chrysler,compania va primi un ajutor de 6 miliarde dolari (4,5 mld. euro) numai daca incheie un parteneriat cu constructorul italian Fiat SpA in 30 de zile.

„In cazul in care nu incheie un acord cu Fiat, Chrysler nu va mai primi ajutor de la guvernul american, pentru ca nu este o companie viabila pe cont propriu”, a mai spus oficialul american.

Chrysler evalueaza acordul de schimb de tehnologie propus grupului Fiat la 10 miliarde dolari (7,5 mld. euro). Presupunand ca acordul dintre cele doua companii este aprobat, Fiat va produce primul model impreuna cu Chrysler in 2011, a declarat Sergio Marchionne, directorul executiv al Fiat.

[quote=Consilier Casa Alba]Planurile de sustinere inaintate guvernului pe 17 februarie nu justifica acordarea de asistenta suplimentara[/quote]

Declaratiile privind cele doua mari companii americane vin in conditiile in care Rick Wagoner, directorul general al General Motors, a demisionat duminica, in contextul presiunilor exercitate de administratia Obama.

„Administratia Obama a cerut explicit domnului Wagoner sa demisioneze”, a spus un inalt oficial de la Casa Alba, care a subliniat ca seful GM a acceptat.

General Motors si Chrysler au cerut administratiei americane o linie de credit cu dobanda subventionata pe fondul scaderii masive a vanzarilor, ce a generat pierderi de ordinul zecilor de miliarde de dolari.

GM a cerut un ajutor suplimentar de 16,6 miliarde dolari (12,4 mld. euro), dupa ce a primit 13,4 miliarde dolari (10 mld. euro) din luna decembrie. La randul sau, Chrysler a mai cerut 5 miliarde dolari (3,7 mld. euro), dupa ce a primit 4 miliarde dolari (3 mld. euro).

Ambele trebuiau sa dea dovada de progrese pana la sfarsitul acestei luni.