In 2008, Renault a avut un profit net de 599 milioane euro, la incasari de 37,79 miliarde euro, relateaza Mediafax.
Pierderea din 2009 a fost inregistrata in principal in prima jumatate a anului, rezultatul negativ din semestrul al doilea fiind de numai 356 milioane euro, iar circa jumatate din cifra este atribuita companiilor asociate Renault, respectiv Nissan (902 milioane euro), Volvo (301 milioane euro) si AvtoVaz (370 milioane euro), se arata intr-un raport al grupului francez.
Panta descendenta a veniturilor Renault s-a inversat in ultimul trimestru, cand incasarile grupului au urcat cu 25%.
Fluxul de numerar liber (indicatorul free cash flow conform standardelor internationale de raportare financiara, IFRS) a fost pozitiv, de 2,08 miliarde euro.
„Am luat primele masuri pentru a rezista crizei inca din iulie 2008. Renault si-a demonstrat rezistenta in 2009, fapt demonstrat de fluxul de numerar liber pozitiv. Conditiile economice vor ramane dificile in 2010, cu o scadere de 10% pe piata auto europeana”, a declarat Carlos Ghosn, presedintele si directorul general executiv al Renault.
„Continuam sa lucram la constructia grupului Renault de dupa criza, urmarind in principal ofensiva vanzarilor in Europa, piata automobilelor cu emisii zero in 2011, extinderea gamei de modele ieftine, consolidarea prezentei pe pietele emergente, accelerarea si extinderea sinergiilor cu Nissan”, a adaugat Carlos Ghosn.
Cota de piata a Renault la nivel mondial a crescut anul trecut cu 0,1 puncte procentuale, la 3,7%, in timp ce piata s-a contractat cu 4,5%.
Pentru 2010, Renault are ca obiectiv obtinerea unui free cash flow pozitiv si reducerea datoriilor.
Anul trecut, datoriile grupului au scazut cu peste 2 miliarde de euro, de la 22,7 miliarde euro la 20,19 miliarde euro.
Volumul vanzarilor Renault la nivel mondial a scazut usor anul trecut, de la 2,38 milioane de automobile la 2,31 milioane de unitati.