- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Anunțul ANAF pentru românii care obțin bani din chirii. Ce trebuie să facă până la finalul lunii mai 2024

21 Apr, 15:19 • Cornel Ghimeșan
Categoria de români care își completează veniturile din chirii trebuie să completeze o declarație unică și să o depună la ANAF. Termenul limită este 27 mai 2024.
Anunțul ANAF pentru românii care obțin bani din chirii. Ce trebuie să facă până la finalul lunii mai 2024

Mulți români sunt în această situație de a fi nevoiți să completeze o hârtie pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Procedura e obligatorie, arată legislația fiscală în vigoare. Cei care nu își îndeplinesc obligația riscă să se confrunte cu posibile probleme legale și sancțiuni din partea statului. Sunt vizați românii care primesc bani din chirii.

ANAF a lansat, la începutul anului 2024, un nou Formular 212, intitulat „Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”. Scopul lui e de a permite raportarea veniturilor din afara salariului obținute în 2023 și a face estimări pentru 2024.

Citește și Schimbări semnificative pentru programul Rabla 2024. Câți bani se oferă pentru mașinile electrice

Anunțul ANAF pentru românii care obțin bani din chirii

Circa 800.000 de persoane ar trebui să completeze acest formular și să-l depună la ANAF, conform avocatnet.ro. Printre acestea se numără și românii care iau bani din chirii. Termenul limită pentru depunerea formularului e 27 mai 2024.

”Declarația unică (D212), pentru care taxele aferente trebuie achitate până la data de 27 mai 2024. Pentru veniturile din chirii, persoanele fizice datorează impozit pe venit și, dacă este cazul, contribuția la sănătate (CASS)”, a specificat sursa menționată anterior.

Dacă vorbim de veniturile rezultate din închiriere, ele au niște reguli fiscale distincte care au fost actualizate recent.

Din 2024 impozitul acestor venituri rămâne la o cotă de 10%. Există o schimbare uriașă care constă în introducerea unei deduceri fixe de 20% și nu mai e nevoie de păstrarea documentelor justificative sau a înregistrărilor contabile. Schimbarea ușurează mult întregul proces fiscal pentru proprietarii imobilelor închiriate și reduce birocrația asociată cu raportarea veniturilor.

Potrivit ANAF, declarația unică e recomandat să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Citește și Trei linii de tramvai deviate în Bucureşti. Care sunt noile trasee şi ce rută va avea autobuzul 614

”Recomandăm ca Declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV) sau pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată. De asemenea, formularul poate fi depus și în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz)”, se mai arată în comunicatul transmis de ANAF.

Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult