- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cadbury trebuie sa plece din Romania si Polonia daca vrea sa fie cumparata de Kraft

07 Jan, 12:07 • Redactia DailyBusiness
Comisia Europeana (CE) a avizat achizitia companiei britanice Cadbury de catre grupul american Kraft Foods, cu conditia ca entitatea nou formata sa renunte la operatiunile Cadbury din Romania si Polonia de fabricare de produse din ciocolata.
Cadbury trebuie sa plece din Romania si Polonia daca vrea sa fie cumparata de Kraft

„Luand in considerare masurile corective propuse, Comisia a ajuns la concluzia ca tranzactia nu ar restrange in mod semnificativ concurenta efectiva in Spatiul Economic European sau in vreo parte importanta a acestuia”, se arata intr-un comunicat CE, citat de Mediafax.

Kraft a lansat o oferta publica de peste 10 miliarde lire pentru cumpararea Cadbury, insa compania britanica a respins oferta, iar actionarii acesteia nu par entuziasmati de propunerea grupului american.

Comisarul european pentru Concurenta, Neelie Kroes, s-a declarat multumita de conditiile impuse pentru avizarea tranzactiei, aratand ca preluarea Cadbury de catre Kraft nu va avea efecte negative asupra competitiei si consumatorilor din spatiul UE.

Atat Kraft, cat si Cadbury sunt actori importanti in sectorul produselor de ciocolata din UE.

Datorita principalelor sale marci de ciocolata, Milka, C?te d’Or si Toblerone, Kraft dispune de o prezenta puternica in majoritatea statelor membre, cu exceptia Marii Britanii si Irlandei, unde consumatorii prefera ciocolata traditionala britanica.

Cadbury este lider de piata in Marea Britanie si in Irlanda, in special datorita marcii Dairy Milk, in timp ce in Europa continentala compania isi desfasoara activitatea in principal in Franta, Polonia, Romania si Portugalia, prin marci locale achizitionate.

„Cota de piata a Cadbury este foarte importanta in Marea Britanie si in Irlanda, insa gradul de penetrare a marcilor Kraft pe aceste piete ramane scazut. De altfel, marcile Kraft si Cadbury nu se afla in concurenta stransa una fata de cealalta, avand in vedere faptul ca exista o puternica preferinta a consumatorilor britanici si irlandezi pentru ciocolata britanica traditionala, comparativ cu ciocolata ?de tip continental?. De aceea, Comisia a considerat ca nu exista probleme de concurenta nici pe piata britanica, nici pe cea irlandeza”, se arata in comunicat.

Cu toate acestea, CE semnaleaza probleme de concurenta in sectorul produselor de ciocolata din Polonia si Romania, tari in care cotele de piata ale acestor doua companii sunt extrem de ridicate, iar marcile acestora sunt in stransa concurenta, in special pe piata tabletelor de ciocolata.

Pentru a rezolva aceste probleme, Kraft s-a angajat sa cesioneze activitatile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piata din Polonia si activitatile Cadbury in sectorul produselor de ciocolata din Romania, anunta CE.

Cadbury a cumparat in iunie 2007, prin fondul Vantas International, 93,2% din titlurile fabricii de ciocolata si produse zaharoase Kandia-Excelent din Bucuresti, listata la Bursa de Valori Bucuresti, de la Axis Investments si Meinl Bank, pentru aproape 100 milioane de euro. Ulterior, grupul a achizitionat participatiile minoritare si a delistat compania, in mai 2008.