Dezvoltarea software vazuta de un distribuitor Apple: „Un mediu nou, care explodeaza” (P)

13 Feb, 13:31 • Redactia DailyBusiness
Ce presupune sa furnizezi solutii integrate software si hardware pentru mediul de business, cat de pregatit este acest mediu sa adopte astfel de aplicatii, care este relatia unei companii cu web-ul traditional, puteti citi intr-un interviu acordat de Mihai Emil Paun (foto), CEO la Ascend NetSolutions, distribuitor Apple.
Dezvoltarea software vazuta de un distribuitor Apple: Un mediu nou, care explodeaza (P)


Compania Ascend NetSolutions se recomanda ca fiind distribuitor de solutii integrate software si hardware Apple dedicate mediului business. Ce inseamna acest lucru mai exact?

In calitate de partener Apple, compania noastra poate livra pachete complete software si hardware care sa raspunda unor nevoi de tip „entreprise” ale clientilor nostri – ma refer la gestiunea unei flote de agenti de vanzari de exemplu. Prezentarea unui catalog de produse, verificarea stocului, vizualizarea unui istoric al clientului, plasarea unei comenzi si urmarirea ei, sunt operatiuni care o care fac dintr-o tableta de tip iPad  un obiect menit sa creasca imediat eficienta unui agent de vanzari aflat pe teren.

Device-urile mobile din solutiile integrate pe care le furnizam, si aici vorbim in principiu despre iPad-uri, sunt prevazute cu sistem MDM (Mobile Device Management) produs inhouse, care asigura pe langa un tracking total al operatiunilor de pe tableta (rapoarte pentru GM sau directorul de vanzari) si posibilitatea ca aceasta sa fie stearsa si inactivata la distanta.

Cat de provocator este sa conduceti o companie axata pe dezvoltare software pentru device-urile mobile intr-un moment atat de delicat economic?

N-as putea spune ca este provocator, este doar un mediu nou, interesant ca si evolutie, care explodeaza si care are propriile reguli. Este doar o nevoie de pragmatism in ceea ce priveste orientarea Ascend, o nevoie de a urma trenduri. Un trend evident, sugerat de altfel cu ghilimelele de rigoare de catre Apple, este acela de a vedea tableta iPad ca un instrument de uz profesional, un instrument dedicat de business. Oricum, in mediul IT nu putem spune ca impactul crizei este unul major.

Provocarea ar putea sta mai degraba in modalitatea tehnica prin care poti modela un ecosistem de tip Apple dupa nevoile unui partener si maniera de care implementarea unei asemenea solutii il poate face sa creasca in timp economisit, in acuratetea cu care isi regleaza business-ul, si in volumul veniturilor.

Cat despre clientii nostri, implementarea noilor tehnologii, precum si externalizarea acestor servicii IT&C reprezinta de fapt solutii pentru redresare si crestere economica, sunt “masuri anticriza” . Exista destui antreprenori romani care in criza vad o oportunitate pentru cresterea competitivitatii printr-o “infuzie” IT.

Cum ati caracteriza mediul dezvoltatorilor de software pentru platforme mobile, tinand cont de actualele conditii socio-economice?

Dezvoltatorii de software pentru device-urile mobile, teoretic, ar trebui sa fie o nisa destul de privilegiata. Numarul terminalelor mobile este intr-o crestere accelerata. Cred ca si aici ca in orice piata sunt si mari castigatori si deasemenea mari perdanti. Este aceeasi ecuatie universal valabila: cat am vandut si cat m-a costat ce am vandut.

Cat de matur credeti ca este mediul de business romanesc si cat de pregatit este pentru implementarile unei industrii atat de spectaculoase si cu o dezvoltare atat de rapida?

Nu sunt diferente majore intre piata romaneasca si cea din afara la nivel de mentalitati, ci poate doar la nivel de bugete investite in IT.

In mediul de business romanesc tendinta pe care am sesizat-o pana acum este orientarea spre noile tehnologii, focusate pe scaderea costurilor operationale si echilibrarea proceselor de business, insa obstacolul major pentru multi este gasirea unui furnizor IT&C suficient de matur si stabil, pentru servisarea hardware/software pe perioade lungi.

Licentele acordate de Apple pe care compania noastra le-a obtinut pe partea aplicatii de control al device-urilor, precum si calitatea de distribuitor autorizat Apple pe care o avem ne-au ajutat sa obtinem un avantaj competitiv pe piata din Romania.

Sa intelegem ca web-ul traditional, clasic sa-i spunem, a iesit cu desavarsire din zona dvs. de interes ?

In nici un caz. Construim proiecte web proprii, si deasemenea construim proiecte web pentru clienti. De altfel aplicatiile mobile nu sunt decat o extindere fireasca a intereselor web-ului traditional. Ceea ce insa sunt tentat sa observ, ca si evolutie in ultimii doi ani, este o recalibrare a intereselor cu privire la monetizarea pe care o genereaza internetul in piata romaneasca. Vreau sa spun ca vremurile in care se producea trafic de dragul traficului au cam trecut.

Marea provocare este modelul prin trebuie monetizat si valorificat acest trafic. Un trafic nefiltrat, neselectat, tinde spre valoare de monetizare zero. Provocarea, din perspectiva unui furnizor de content web, este ca acesta sa-si propuna un “string mental” al userului, un interes bine definit al acestuia si o modalitate onesta prin care sa castige si sa materializeze acest interes. Este vorba de onestitate in usability, grafica, mesaj si serviciu oferit.

Aveti proiecte web care monetizeaza?

Doua din cele cinci proiecte proprii ale companiei sunt deja pe break-even, mai devreme cu 10 luni decat planificarea initiala, chestiune de care sunt multumit. Asta inseamna ca merita resurse. Celelalte trei isi cauta inca modelul, iar daca nu si-l vor gasi, le vom inchide fara ezitare si evident vom incerca altele.

Ce planuri aveti pentru 2012?

Vom face “mobile” in special pentru mediul business romanesc, vom oferi solutii personalizate. Deasemenea vom incerca piata internationala la nivel de end-user. Speram sa fim in linia intai in ceea ce priveste tehnologiile noi. Echipa are maturitate si este in acelasi timp este efervescenta si inovativa. Vom incerca parteneriate cu cei care au trafic pentru a le monetiza traficul si de asemenea cu cei care au ceva vandabil pentru a-i ajuta sa vanda in internet. Cred ca va fi un an al pragmatismului si al eficientei.