Investitiile s-au ridicat la 1,5 milioane de euro in acest an. Reprezentantii companiei au declarat ca planurile de extindere in alte tari au fost sistate din cauza crizei economice.
„Analize de piata au existat in mai multe tari, o prima extindere care a fost in plan era in Bulgaria, unde s-au si purtat, de altfel, discutii pentru un eventual spatiu in care sa deschidem magazinul. Dar in acest moment ele sunt sistate”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Emilia Canea, CEO Diverta.
In afara Romaniei, Diverta este prezent printr-un magazin in mall-ul din Chisinau, deschis in noiembrie anul trecut.
La capitolul vanzari, s-a inregistat crestere pe segmentul jucariilor si al cartilor, in timp ce IT-ul a scazut cel mai mult.
In procesul de reducere a costurilor impus de criza economica, Diverta a renegociat pretul chiriilor, obtinand reduceri de pana la 70%, a micsorat stocurile si a aplica metoda aprovizionarii la intervale mai scurte de timp. De asemenea, compania a inchis magazinele neprofitabile.
In septembrie 2009, reteaua Diverta numara 66 de magazine in Romania si unul in Republica Moldova, la Chisinau, suprafata totala de retail ocupata de brand fiind de 23.000 metri patrati.
Diverta este una dintre diviziile de retail ale grupului RTC si cuprinde lantul de magazine Diverta, Libraria Noi din Bucuresti, Depozitul de Carte (DDC), Ara Toys (import si distributie de jucarii) si Noi Distributie Carte (NDC-importator si distribuitor de carte straina).