- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Magazinul Ikea din Baneasa a depasit anul trecut pragul de 100 mil. euro in vanzari

27 Jan, 13:25 • Redactia DailyBusiness
Magazinul Ikea din Baneasa a inregistrat anul trecut vanzari totale de 104,7 mil. euro (TVA inclusa) si un volum de peste 13 milioane de produse comercializate, in timp ce numarul vizitatorilor magazinului a depasit 3 milioane, a anuntat marti compania.
Magazinul Ikea din Baneasa a depasit anul trecut pragul de 100 mil. euro in vanzari

„Cele mai mari vanzari s-au inregistrat in luna septembrie, dupa lansarea noului catalog: 9,4 milioane de euro (fara TVA), cu peste 275.000 de vizitatori”, au precizat reprezentantii companiei.

Potrivit sondajelor realizate de companie, clientii au fost atrasi de calitatea, functionalitatea si pretul mic al produselor.

Produsele de mobilier au insumat aproximativ 60% din vanzarile magazinului din Baneasa in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.

Dintre produsele de mobilier, cele mai bine vandute au fost: combinatiile de dulapuri Pax, cu peste 27.600 de unitati vandute, corpurile de bucatarie Faktum, cu peste 20.300 de bucati, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu peste 19.900 de bucati, produsele din gama Klippan (canapele, fotolii, sezlonguri, taburete), cu peste 2.500 de unitati vandute.

Din categoria decoratiuni si accesorii pentru casa se remarca vanzarile de becuri economice Sparsam, cu peste 239.400 de bucati, pernele si pilotele din familiile de produse Mysa si Gosa, cu peste 183.000 de bucati si produsele din familia Ikea 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu un total de peste 136.700 de bucati.

La restaurantul magazinului au servit masa majoritatea vizitatorilor din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008.

Chiftelutele suedeze au continuat sa fie preferatele clientilor, care au servit 2,3 milioane de bucati, urmate de hotdog-i – aproximativ 1.400.000 de bucati, si prajiturile Almondy – peste 246.000 de portii.

Obiectivele pentru 2009 raman neschimbate

„Ne asteptam ca in 2009 consumatorii sa fie tot mai exigenti in privinta raportului calitate-pret si sa isi re-prioritizeze cheltuielile din bugetul familiei, abordandu-le pe termen mai lung si cu mai multa atentie. Valorile dupa care ne conducem activitatea ne permit, insa, sa vedem in toate aceste schimbari o oportunitate”, a declarat Cornel Oprisan, retail manager Ikea Romania.

Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea Ikea provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd.

Magazinul companiei din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara.

In 2008, pe toate cele 4 continente unde exista magazine Ikea, numarul total al vizitatorilor a fost de 623 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv, de 198 de milioane.

La fel ca si celelalte magazine Ikea din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza in baza acordului cu Inter Ikea Systems B.V., detinatoarea conceptului Ikea si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Compania care detine franciza magazinului din Romania este Moaro Trading SRL.