Finante-Banci

Posta vrea sa faca bani si din asigurari. Nu sta destula lume la coada?

05 Nov, 00:07 • adrian.mihaltianu
Compania Nationala “Posta Romana” (CNPR) va deveni broker de asigurari la inceputul anului viitor, in incercarea de a atrage noi venituri. Astfel, compania va incheia parteneriate cu asiguratori pentru a vinde clientilor si diverse polite, pentru care va primi anumite comisioane de intermediere. Vezi ce investitii necesita acest business.
Posta vrea sa faca bani si din asigurari. Nu sta destula lume la coada?


„In etapa initiala Posta Romana va intermedia asigurari
din segmentul non-life, urmarind obtinerea unui volum semnificativ in segmentul
politelor de asigurare obligatorie (RCA, de locuinte – n.r.)”, au declarat
pentru DailyBusiness.ro oficialii companiei.

„In cadrul reorganizarii activitatii la nivelul oficiilor
postale se urmareste crearea unor fluxuri dedicate tipurilor principlae de
servicii oferite. In acest sens strategia comerciala are ca obiectiv separarea
fluxurilor de activitate pentru persoane fizice si persoane juridice cat si
crearea unui flux dedicat serviciilor de asigurari si serviciilor financiar
bancare. Aceasta, impreuna cu mobilitatea fortei de vanzari va asigura
incheierea rapida de polite de asigurare pentru clientii Postei Romane”, au
adaugat acestia.

Acest business are atat avantaje, cat
si dezavataje pentru companie, potrivit specialistilor din piata.

Marea problema a Postei sunt cozile
foarte mari, in special din orase
, la care trebuie sa astepti de
obicei. Acest lucru i-ar putea descuraja pe romani sa astepte pentru
a-si asigura bunurile intr-o agentie a Postei. Mai degraba, ei ar
putea alege sa incheie aceste polite la oricare agent sau broker de
asigurare care ar avea o disponibilitate mai mare.

Viorel Vasile, CEO-ul Safety Broker, nu
vede o idee foarte buna in faptul ca Posta Romana va vinde asigurari,
in conditiile in care societatea este pe pierdere.

“Fiecare trebuie sa faca ceea ce stie
sa faca. Posta Romana ar trebui sa livreze plicuri si colete. Este
complicat sa lipesti doua business-uri fara sa aiba legatura intre
ele (servicii postale si asigurari, n.r.)”, a spus Viorel Vasile.

Avantajul Postei Romane este
faptul ca are o retea nationala extinsa de unitati, inclusiv in
mediul rural, unde ar putea promova mai bine asigurarile.

Compania Nationala “Posta Romana”
(CNPR) opereaza printr-o retea de peste 5.600 de oficii postale
cu acoperire nationala.

Ion Smeeianu, directorul general al
CNPR, a mentionat luni ca noua societate care e SC Broker Posta
Romana,
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/posta-romana-va-vinde-asigurari-din-ianuarie-2014-95462/]va
oferi servicii strict de brokeraj in asigurari[/url].

“Cu SC
Broker Posta Romana suntem in faza de acreditare la Autoritatea de
Supraveghere Financiara. Am obtinut deja de la OSIM si de la Guvernul
Romaniei titulatura. Actele pot fi inaintate la Registrul Comertului
si la Autoritatea care se ocupa de autorizari, urmand ca echipa sa se
constituie. Avem si hotararea Consiliului de Administratie.
Societatea va fi broker, nu societate de asigurari. Noi vom asigura
serviciile altor societati de asigurari, depinde de ce doreste
clientul”, a explicat acesta.

Posta Romana a anuntat inca din iunie
2011 ca isi
va infiinta o banca si un broker de asigurari
, societati care vor
permite operatorului sa utilizeze mai bine reteaua si sa aduca
venituri suplimentare.

Primii pasi in ceea ce priveste brokerajul din asigurari a fost facut, inca proiectul legat de infiintarea bancii nu a mai fost facut public.

Intrarea Postei Romane pe piata
brokerajului din domeniul asigurarilor se inscrie in strategia
conducerii operatorului de crestere a veniturilor din alte
activitati. Inca de la inceputul lunii aprilie 2011, actionarii Posta
Romana au hotarat modificarea actului constitutiv prin introducerea
in obiectul de activitate secundar a codului CAEN 6622 – „activitati
ale agentilor si brokerilor de asigurari (asistenta in brokeraj)”.

[b]Investitii necesare pentru
formarea personalului[/b]

In acelasi timp, Posta trebuie sa faca
investitii importante pe partea logistica si pentru formarea
personalului necesar pe acest segment de business.

„Forta
de vanzari implicata va fi acreditata in conformitate cu prevederile legale in
vigoare”, au spus reprezentantii Postei Romane.

Ei au adaugat ca imbinarea capilaritatii retelei cu mobilitatea fortei de vanzari creeaza
premisele unei evolutii ascendente a veniturilor generate de aceasta directie
de activitate, parte a strategiei Postei Romana de diversificare a serviciilor
oferite si crestere a veniturilor companiei.

“Angajatii Postei care vor vinde
asigurari vor fi nevoiti, conform legislatiei, sa detina cursuri in
domeniu”, a spus seful Safety Broker.

Si Bogdan Andriescu, presedinte al
Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in
Asigurari (UNSICAR), a subliniat ca Posta va trebui sa aiba in
fiecare punct de lucru cel putin un angajat licentiat in domeniul
intermedierii in asigurari.

Conform acestuia, pentru un asistent in
brokeraj se plateste circa 300 de lei pentru un curs si 250 lei la
examinare catre Institutul de Management in Asigurari (IMA). Deci,
costul pentru o singura persoana este de 550 lei.

Astfel, daca luam
in calcul cate un curs de 550 de lei pentru fiecare oficiul postal
(5.600 in total), Posta ar trebui sa faca o investitie de minim 3
milioane de lei
(690.000 euro) numai in trainingurile
asistentilor in brokeraj, fara partea de management, care necesita
cursuri separate.

[b]Sistemul de franciza, lansat
peste o luna[/b]



Un
alt mod de a atrage venituri suplimentare este sistemul de fra
nciza.
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/primul-oficiu-franciza-din-reteaua-postei-romane-va-fi-inaugurat-in-decembrie-95466/]Primul
oficiu postal in regim franciza[/url] din reteaua Postei Romane va fi
deschis in cel mult luna, a declarat, luni, directorul general al
Companiei Nationale “Posta Romana” (CNPR), Ion Smeeianu.

„Intr-o luna de zile, vom deschide
si primul oficiu franciza – un oficiu in care Posta Romana introduce
know-how-ul, brandul si isi presteaza anumite servicii in colaborare
cu un alt partener care, la randul sau, isi presteaza serviciile lui.
Prin conjunctura celor doua tipuri de servicii, se doreste o sporire
a veniturilor atat in ceea ce priveste serviciile postale, cat si
serviciile partenerului”, a spus Smeeianu.

Potrivit sefului
CNPR, in prezent se poarta discutii cu o serie de parteneri, gen
farmacii sau retaileri.

Compania avea la sfarsitul anului 2012
datorii totale de 568,2 milioane de lei, in crestere cu 2,9%
fata de 2011. De asemenea, Posta avea 32.887 salariati la 31
decembrie 2012, fata de numar mediu de 35.576 in 2008.

In aceasta toamna, Posta Romana a
anuntat ca un numar de 3.650 de angajati sunt disponibilizati,
reprezentand 11% din total, ca parte a procesului de restructurare a
companiei care vizeaza restabilirea echilibrului intre volumul de
prestatii postale si numarul de salariati ai operatorului postal.
Vezi ce
salarii compensatorii primesc
.

Actionarii CNPR sunt Ministerul pentru
Societatea Informationala – 75% si Fondul Proprietatea – 25%.

[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/cel-mai-bun-prim-semestru-pentru-piata-asigurarilor-din-ultimii-3-ani-93719/]Piata
de brokeraj in asigurari a crescut[/url] cu 15% in primele 6 luni din acest
an fata de perioada simila a anului trecut. Astfel, valoarea primelor
intermediate de brokeri a fost de 1,95 miliarde lei.