Magazinele in franciza au 150 metri patrati, din care 70% il reprezinta depozitul si 30% spatiul de expunere. Investitia a acoperit in jur de 200 euro/mp.
„Franciza este un mod de extindere a afacerii, iar pentru Romstal reprezinta mecanismul ideal de dezvoltare si o alternativa la solutia costisitoare a deschiderii de noi unitati proprii”, a declarat Cristi Costache, director de franciza Rosmtal.
Reteaua Romstal avea la finele anului 147 puncte de vanzare in Romania, 15 in Republica Moldova, 22 in Ucraina, 14 in Rusia, 12 in Serbia si cate unul in Bulgaria si Italia.
Numarul de unitati deschise in regim propriu este de 90, in vreme ce magazinele in franciza sunt 110.
In anul 2009, Romstal si-a propus sa extinda, in regim de franciza, reteaua in Rusia, Ucraina, Moldova, Romania, Bulgaria si Serbia prin deschiderea a cel putin 50 unitati noi.
Franciza Romstal reprezinta un magazin specializat in comercializarea de produse tehnice (hidro, termo, sanitare si electrice) de dimensiuni medii (100-250 mp), situat in zone cu vad comercial.
Cerintele de intrare in sistemul de francize sunt minime, potrivit reprezentantilor Romstal. Este necesar un spatiu comercial de minim 100 mp, cu locuri de parcare in zona magazinului, amplasarea pe o artera principala, cu vad comercial si cu posibilitatea aprovizionarii cu autovehicule de 3,5 tone.