Teva Pharmaceuticals si-a crescut cu 6% vanzarile din Romania anul trecut

15 Apr, 10:54 • Redactia DailyBusiness
Teva Pharmaceuticals, cel mai mare producator de generice la nivel mondial, a inregistrat anul trecut vanzari de 70 milioane leo pe piata din Romania, in crestere cu 6% fata de anul anterior.
Teva Pharmaceuticals si-a crescut cu 6% vanzarile din Romania anul trecut

La sfarsitul anului, compania avea o cota de piata de 5% si ocupa a 9-a pozitie in topul companiilor de generice care activeaza pe piata locala, inregistrand totodata un salt de un loc in aceasta ierarhie chiar la inceputul anului 2010, potrivit reprezentantilor producatorului de generice.

Trendul ascendent al companiei Teva a fost sustinut in 2009 de introducerea a 13 produse noi din arii terapeutice diferite. Noile produse au generat aproape jumatate din cresterea inregistrata de companie in 2009.

Obiectiv pentru finele lui 2010: cota de piata de 7%

?Rezultatele inregistrate sunt in concordanta cu obiectivele companiei, acelea de a depasi ritmul pietei, vizand pentru 2010 o crestere in topul companiilor de farmaceutice generice prezente in Romania si atingerea unei cote de piata la aproximativ 7% pana la finalul anului?, a declarat Alina Luiceanu, director general Teva Romania.

Alti factori care au dus la o evolutie stabila si graduala a companiei in Romania au fost legati de largirea spectrului de adresabilitate al produselor prin cresterea numarului de parteneri locali, dar si dezvoltarea si eficientizarea organizatiei locale.

?O generizare mai larga si mai accelerata a medicamentelor al caror patent a expirat, de pana la 80% din volume, poate genera economii de 50-60 de milioane euro anual pentru sistemul de sanatate?, a mai spus Alina Luiceanu, director general Teva Romania.

La nivel international, Teva Pharmaceuticals a inregistrat in 2009 vanzari nete record de 13,9 miliarde dolari, mai mult cu 25% fata de 2008. In Europa, vanzarile au crescut cu 10% fata de 2008, totalizand 3.271 milioane de dolari. Cresterea inregistrata a fost rezultatul unor vanzari puternice a medicamentelor generice in intreaga regiune, in special in Germania, Spania, Polonia si Franta.