Internet/New Media

Cu venituri si profit in scadere, Romtelecom a intrat pe piata TV prin satelit

29 Nov, 14:48 • Redactia DailyBusiness
Veniturile operatorului de telecomunicatii Romtelecom au scazut cu 4,2% pana la 665 mil. euro in primele noua luni ale anului, iar profitul net a scazut cu 56,4%, la 41,6 mil. euro, potrivit unor date neauditate publicate astazi de grupul OTE, actionarul majoritar al operatorului roman.
Cu venituri si profit in scadere, Romtelecom a intrat pe piata TV prin satelit

Pe trimestrul trei, Romtelecom a obtinut venituri de 225 mil. euro, in scadere cu 0,7% si profit net de 27 mil. euro, in scadere cu 24,2%.

Compania a intampinat dificultati in ultimii ani, cand baza de clienti i-a scazut continuu, in principal datorita concurentei pe segmentul traditional al Romtelecom, cel al telefoniei, din partea operatorilor de telefonie mobila. Un alt motiv este concurenta din partea operatorilor alternativi cum sunt UPC si RCS&RDS, ale caror oferte integrate (TV, Internet, telefonie) au ajuns mai repede pe piata.

Romtelecom a anuntat, tot astazi, un serviciu de televiziune digitala prin satelit, menit sa imbunatateasca oferta de comunicatii integrate a companiei si sa mentina, daca nu sa creasca, actuala baza de clienti.

Compania a anuntat ca a investit 15 milioane de euro pana in prezent in serviciul de televiziune digitala prin satelit Dolce, pe care l-a lansat astazi la Bucuresti.

Cea mai mare parte a investitiei a mers catre infrastructura tehnica necesara noului serviciu, au spus pentru DailyBusiness oficiali ai companiei.

La acestea se adauga o investitie semnificativa in campania de promovare a serviciului, de peste 2 mil. de euro. Campania a fost coordonata de Headvertising, care a lucrat pentru productia de spoturi TV cu casa de productie Saga Film, iar pentru unele activitati pe print, cu Hell Advertising.

Campania va dura circa 3 luni si se va desfasura pe TV, print, radio si outdoor, au spus pentru DailyBusiness oficiali ai agentiei Headvertising.

Oficialii companiei nu au dezvaluit care este tinta cu privire la cota de piata, pe acest segment Romtelecom concurand cu rivali precum Focus Sat al UPC si DigiTV al RCS&RDS. „Vom fi foarte agresivi. Este o investitie pe termen lung care are drept scop ca Romtelecom sa ajunga un important furnizor de servicii integrate”, a comentat pentru DailyBusiness James Hubley, directorul general Romtelecom.

„Investitiile vor continua odata cu marirea bazei de clienti”, a adaugat Hubley. In viitor, compania intentioneaza sa ofere pe aceeasi platforma si alte servicii de continut digital multimedia, cum ar fi jocurile interactive, pay-per-view (emisiuni cu plata la bucata) si televiziunea prin IP (livrata prin acelasi tip de cabluri prin care PC-urile se conecteaza la Internet – n.r.). Serviciile de televiziune prin IP se afla in faza de testare si nu vor fi disponibile comercial mai devreme de 18 luni, a precizat Hubley.

Serviciul Dolce marcheaza, conform lui Hubley, intrarea companiei intr-o noua etapa de prezentare in fata consumatorilor. „Romtelecom nu mai este furnizorul de telefonie al bunicului dumneavoastra”, a spus el. „Aveam 6 ani cand am vazut prima oara un televizor, era singurul din tot blocul. Televizorul era de marimea unui frigider, iar ecranul de marimea unui ecran de laptop din zilele noastre. Astazi, in schimb, televizorul este de marimea unui laptop, iar ecranul e mare cat un frigider”, a descris el noua etapa de dezvoltare a industriei.

Dolce este un serviciu care se adreseaza in principal actualei baze de clienti a Romtelecom, pentru care va exista o oferta preferentiala de pret – un abonament lunar de 3,9 euro la care se adauga TVA. De altfel, in ultimii ani Romtelecom a pierdut continuu clienti, fiind depasit de ofertele integrate ale operatorilor rivali de comunicatii, cum sunt UPC sau RCS&RDS. Dolce contine un pachet de baza, de 45 de canale TV, la care se mai pot adauga alte 7 pachete tematice, in functie de interesele fiecarui client. Serviciul este receptionat prin satelit, presupunand instalarea unei antene cu diametrul de maximum 80 de centimetri, si a unui receiver.

Pentru clientii care nu au deja un abonament Romtelecom, abonamentul va fi de 5 euro + TVA, la care se adauga o taxa de instalare de 35 de euro.

Dolce va fi promovat in toate magazinele proprii ale Romtelecom, precum si in retelele unor dealeri comerciali printre care Carrefour, Cora, Media Galaxy, Flanco.

Compania mai ofera, pe langa clasicele servicii de telefonie, si servicii de transfer de date si acces la Internet. Pentru ClickNet, oferta de conectare la Internet, Romtelecom va incheia anul cu circa 100.000 de clienti, conform lui George Argentopoulos, director executiv de operatiuni regionale, urmand ca baza de clienti sa creasca cu 20% pana la finalul lunii ianuarie.

Mai multe detalii despre strategia operatorului, in articolul „Romtelecom lanseaza astazi serviciile de TV prin satelit”.