- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Budha Bar Music, afacere distribuita exclusiv din Romania: Piata de muzica scade cu 80% in 2009

23 Oct, 00:02 • cristina.mihai
Vanzarile de muzica de pe piata romaneasca va scadea anul acesta cu 80%, potrivit estimarilor lui Cristian Vladescu, directorul casei de productie Ohm, care a scos pe piata discurile de muzica ambientala Budha Bar.
Budha Bar Music, afacere distribuita exclusiv din Romania: Piata de muzica scade cu 80% in 2009

Compania Ohm este sublicentiata George V Records, campanie care a relocat activitatea de productie si distributie de muzica din Franta, in Romania, in 2003.

George V are mai multe domenii de activitate, printre care si afaceri in domeniul hotelier si in cel al spa-urilor, toate sub brandul Budha Bar.

„In momentul in care deschidem un spa Budha Bar oriunde in lume, marketing-ul nu este o problema, toata lumea cunoaste aceasta muzica”, a spus Helen Coulon, directorul general al Budha Bar si Budha Attitute Spa.

Compania George V a lucrat la conceptul spa-ului Budha Attitude timp de 4 ani. In curand vor fi deschise spa-urile din Doha si Dakar, apoi cele din Egipt si Dubai, iar pana la finalul lui 2010 si cel din Bucuresti.

Daca anul acesta compania vrea sa intre in Romania si cu spa-ul Budha Bar, afacerea cu muzica a fost „relocata” in tara inca din 2003. Astfel, de 6 ani, muzica Budha Bar este distribuita in Europa, SUA si Emiratele Arabe din Romania. Anul de apogeu al vanzarilor producatorului muzical GV Records a fost 2005, cand la nivel global a vandut 800.000 de discuri cu muzica ambientala, Budha Bar sau alte titluri, cum ar fi Bario Latino sau Barloti.

Criza a determinat insa un declin al vanzarilor de muzica la nivel global, asa ca reprezentantii companiei estimeaza o scadere de 25% anul acesta, desi in Romania vanzarile vor fi cu 3-5% mai mari, a spus Cristian Vladescu, directorul Ohm, companie sublicentiata GV Records.

Astfel, daca in 2008 au vandut la nivel global 400.000 de discuri, anul acesta Vladescu se asteapta sa ajunga la maxim 300.000 de unitati vandute. Pentru 2009, el estimeaza la nivelul pietei romanesti o crestere de 3-5%, pana la 1.000-1.500 de discuri pe saptamana.

Daca in Romania veniturile anuale ale companiei sunt de 100.000 euro, la nivel global acestea depasesc 1 mil. euro, incluzand toate titlurile produse.

„Scaderea pietei de muzica este una substantiala la nivel global. Marile magazine multimedia, cum ar fi Virgin, si-au diminuat suprafata de vanzare pentru muzica, deoarece in prezent, copia fizica este cumparata de foarte putina lume, multi preferand download-ul sau furtul”, a aratat Vladescu.

El considera ca in Romania ar trebui sa fie intreprinse mai multe actiuni antipiraterie, iar download-urile de pe torente sa fie reglementate. Industria muzicala pierde milioane de euro din cauza furturilor, la nivel global.

Cat despre clientii romani, Vladescu spune ca minim 50% din cumparatori au migrat pe online, insa din nefericire nu pentru a cumpara muzica, iar cei care cumpara inca discuri sunt colectionari.

„In Romania nu exista un magazin online consacrat de muzica, si aceasta din doua motive. In primul rand, drepturile de autor sunt foarte mari, iar in al doilea rand, nu exista un sistem sigur de plata online, majoritatea presupunand comisioane, care nu exista in strainatate”, declara Vladescu.