- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Ceasurile elvetiene se orienteaza catre segmentul sport

16 Apr, 12:40 • Redactia DailyBusiness
Brandurile Swatch, cu traditie in linii de eleganta si lux, precum Tissot sau Longines, isi creeaza o imagine sport pentru a atrage noi clienti in pietele emergente din SUA si China, scrie presa internationala.
Ceasurile elvetiene se orienteaza catre segmentul sport

Vanzarile brandului Tissot al Swatch Group AG in Statele Unite au crescut cu cel putin 10% in urma promovarii brandului de catre piloti ai competitiilor auto Nascar si Indy, a declarat pentru Bloomberg presedintele Tissot, Francois Thiebaud.

Tissot, producatorul elvetian al ceasului T-Touch, a angajat anul trecut drept promotor al brandului pe Danica Patrick, castigatorul titlului de pilot incepator al anului in cursele auto din U.S. Indy Racing League. Ceasul T-Touch este folosit drept cronometru oficial si in cadrul curselor Nascar.

„Nascar a devenit mult mai atragator”, depasind granitele sale de sport al gulerelor albastre, a declarat Thibaud. „Sunt convins ca relatia cu Nascar a fost una buna” a adaugat presedintele Tissot.

Tissot, care a inceput sa produca ceasuri in 1853, incearca sa atraga consumatori tineri isi doreste sa imbunatateasca imaginea de brand de la producerea ceasurilor de plastic marca Swatch de 60 de dolari, spre un brand al segmentului de lux.

Ceasul T-Touch, dotat cu altimetru si busola, care costa aproximativ 750 de dolari, aduce cele mai mari vanzari pentru compania Tissot, a declarat Thibaud.

Desi pietele din America si China prezic o dezvoltare importanta, ele nu fac parte din topul celor 5 piete in ce priveste aportul la veniturile companiei.

Americanii sunt obisnuiti cu brandurile unor ceasuri de lux precum Rolex, al caror pret minim este de aproximativ 4.000 de dolari si nu stiu destul de mult despre brand-urile elvetiene cu preturi medii precum Tissot, sustine Thibaud. Totusi, acest fapt s-ar putea schimba in curand, a declarat presedintele Tissot: „americanii descopera ceasurile elvetiene”. In privinta vanzarilor, cea mai importanta piata a companiei Tissot este cea elvetiana.

Managerii Longines, un brand de pret mediu al Swatch Group, isi arata interesul de a atrage clienti noi prin intermediul unor modele sport. Compania Longines, care produce ceasuri din 1832 foloseste imaginea Audrey Hepburn si a lui Humphrey Bogart alaturi de sloganul „Eleganta reprezinta o atitudine”, pentru a atrage un public tinta interesat de luxul disponibil la preturi medii.

Succesul grupului Swatch in promovarea brandului Omega a reprezentat „eliberarea unui teritoriu” pentru gama Longines, a declarat Walter von Kaenel, presedintele companiei.

Liniile de productie Elegance si Tradition ale companiei Longines, promovate in prezent de actrita Bollywood, Aishwarya Rai, vor aduce in continuare „principalele venituri, dar vom introduce si o linie de ceasuri sport cu preturi cuprinse intre 1.000 si 2.500 franci elvetieni (600 – 1500 euro)”, a declarat von Kaenel.