- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Schimbare de lider pe piata vinului: Murfatlar a depasit Vincon

23 Feb, 01:01 • Redactia DailyBusiness
Compania Vincon Vrancea a trecut pe locul doi in topul producatorilor de vin, inregistrand anul trecut o cifra de afaceri de 32 mil.euro, fata de cele 36 mil. euro raportate recent de rivalul Murfatlar.
Schimbare de lider pe piata vinului: Murfatlar a depasit Vincon

Cifra de afaceri inregistrata de Vincon pe anul trecut reprezinta o crestere de 11% fata de anul anterior, au spus oficialii companiei pentru DailyBusiness. Afacerile Murfatlar au crescut anul trecut cu 20%, iar anul acesta compania estimeaza o crestere de peste 16%.

Vincon Vrancea a vandut 15,5 milioane de sticle de vin anul trecut, productie obtinuta din cele 2.150 de hectare cultivate cu vita de vie.

Vincon a realizat anul trecut investitii de aproximativ 2,5 milioane de euro in achizitionarea si construirea de utilaje de vinificatie noi, au spus oficialii companiei.

Vincon Vrancea produce vinuri de soi precum Galbena de Odobesti, Tamaioasa Romaneasca, Busuioaca de Bohotin, Cabernet Auslese, Galbena de Odobesti, Pinot Noir, dar si vinuri de masa (Muscatel Alb, Golden de Odobesti etc), vinarsuri (Miorita X.O., Dorobant, Triumpf) sau bauturi spirtoase (Classica si Milcov).

Murfatlar a vandut 2,5 milioane de sticle de bauturi alcoolice in decembrie, cel mai apreciat sortiment fiind Pinot Noir innobilat cu Merlot, au spus oficialii Murfatlar. Cea mai mare crestere a inregistrat-o vinul licoros Lacrima lui Ovidiu, care in decembrie 2006 s-a vandut cu 40% mai mult fata de anul precedent.

Oficialii Murfatlar explica revenirea pe primul loc prin lansarea de noi branduri, precum vinul demisec premium La Racoare si cele patru varietati ale vinului Conu Alecu, si anume Muscat Ottonel, Sauvignon Blanc, Merlot si Merlot Roze.

O alta explicatie pentru accelerarea business-ului a fost angajarea specialistului francez Phillipe Bonnet pe postul de manager al echipei de oenologi, spune Laura Musat, PR manager al Murfatlar, pentru DailyBusiness.

Compania mizeaza pe afaceri de circa 42 mil. euro pentru acest an.

Bugetul de publicitate al companiei Murfatlar pe anul trecut a fost de 6,5 mil.euro rate card, alocat in principal continuarii campaniei de imagine Murfatlar Vinul si unor campanii de produs pentru Lacrima lui Ovidiu si Conu Alecu, precum si pentru activitati BTL pe litoral si asocierea cu unele evenimente. Oficialii companiei au declarat ca anul acesta bugetele de publicitate vor creste, fara sa precizeze despre ce suma va fi vorba.

Piata vinurilor anul trecut s-a ridicat la 400 mil.euro, conform Patronatului National al Viei si Vinului. Ritmul de crestere estimat pentru acest an este de circa 10%.

Alti jucatori importanti pe piata romaneasca a vinurilor sunt Jidvei, Cotnari, Halewood, Vinexport Focsani si Cramele Recas.