Media & Advertising

Capital, cel mai bine vandut saptamanal de business

17 Jan, 00:03 • Redactia DailyBusiness
Revista Capital este cea mai vanduta publicatie saptamanala de business, cu o medie de vanzari in perioada iulie-septembrie 2007 de 34.485 de exemplare pe editie, potrivit datelor publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Capital, cel mai bine vandut saptamanal de business

Ocupantul locului doi in aceasta perioada este Saptamana Financiara, parte a grupului Intact, care a reusit un total mediu de vanzari de 27.937 copii pe aparitie.

Business Magazin, publicatia detinuta de Publimedia, a inregistrat, in aceeasi perioada, o medie a totalului de vanzari de 11.620 copii.

Cu toate ca saptamanalul editat de Ringier s-a situat cel mai bine la capitolul vanzari in perioada iulie-septembrie, Saptamana Financiara a reusit sa mentina panta ascendenta la capitolul vanzari directe (la chiosc), depasind in mod constant Capital.

In iulie 2007, Saptamana Financiara a vandut, in medie, 11.467 de exemplare pe editie la chiosc, devansandu-si principalul competitor, revista Capital, editata de Ringier, care a vandut doar 8.084 exemplare.

Diferenta intre exemplarele vandute de cele doua publicatii a crescut in august 2007, cand Saptamana Financiara a raportat vanzari de 14.166 de exemplare pe editie, dublu fata de cele 7.911 copii vandute de Capital, iar in septembrie 2007 diferenta a crescut pana la 8.235 de exemplare. Saptamanalul detinut de Intact a vandut in luna septembrie 17.182 de exemplare, in timp ce revista detinuta de Ringier a vandut 8.947 de copii.

La capitolul tiraj, Saptamana Financiara a raportat cu 7.000 de exemplare mai mult decat Capital in august 2007, iar in septembrie, tirajul publicatiei editate de Intact a fost de 46.112 de copii, in timp ce Capital a tiparit 45.750 de exemplare.

Contrabalansand, Saptamana Financiara a inregistrat si cele mai mari retururi in intervalul iulie-septembrie a anului trecut. Din tirajul brut raportat de publicatie in iulie, de 40.490 de exemplare, 15.049 au fost returnate, iar din cele 49.195 de copii printate in august, peste 21.000 au fost retururi. Din tirajul inregistrat in septembrie, de 46.112, 15.155 de exemplare s-au returnat.

Capital, pe de alta parte, a mentinut o suma constanta de retururi in tot intervalul, cu o medie de doar 7.500 de copii pe aparitie: 7.361 in iulie, 6.951 in august si 9.386 in septembrie.

Potrivit datelor BRAT, Business Magazin prezinta o medie a vanzarilor in iulie-septembrie de 11.620 de exemplare. Tirajul brut din iulie a fost de circa 20.862 de exemplare, in august 20.490 iar in septembrie de 20.650.

Pe segmentul vanzarilor la chiosc, Business Magazin are cele mai scazute raportari: in iulie a vandut doar 1.691 de copii, in august 1.868 iar in septembrie 1.726 de exemplare.

La capitolul abonamente, Capital este din nou in fata celorlalti competitori. In iulie a vandut 26.151 de abonamente, fata de cele 3.493 ale Saptamana Finanaciara si 9.976 ale Business Magazin, in august 26.128 fata de 3.425 ale Saptamana Financiara si 9.806 ale Business Magazin. Situatia s-a repetat si in septembrie, cand Capital a vandut 26.205 de abonamente, comparativ cu cele 3.361 si 9.776, ale Saptamana Financiara, respectiv Business Magazin.

Saptamana Financiara face parte din trustul Intact, care mai editeaza, printre altele, Jurnalul National, Gazeta Sporturilor, Financiarul si revista Top Gear.

Saptamanalul Capital este detinuta de grupul media Ringier Romania, filiala a concernului elvetian Ringier AG, care mai editeaza, printre altele, cotidienele Evenimentul Zilei sau Libertatea.

Business Magazin este editat de Publimedia, divizia de publishing a grupului Mediapro in Romania.

Pe piata mai activeaza si revista Money Express, lansata anul trecut de trustul Realitatea Catavencu, Business Week din trustul BMG, care deocamdata nu isi auditeaza tirajul, precum si Banii Nostri al MediaOn.