- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Festivalul de publicitate ADOR are un buget de 120.000 de euro

24 Aug, 16:54 • Redactia DailyBusiness
La a opta editie a ADOR s-au inscris 36 de agentii cu 221 de lucrari in cadrul celor 9 categorii, festivalul de publicitate avand anul acesta un buget de 120.000 de euro, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii organizatorului, Millenium Communications.
Festivalul de publicitate ADOR are un buget de 120.000 de euro

Printre agentiile care si-au inscris lucrarile la festival se numara Graffiti BBDO, Mediaedge:cia, Mercury 360, Odyssey Communication, OMD, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis Romania, Saatchi & Saatchi Romania, Scala JWT Publicitate, Starcom MediaVest Group, Tempo Advertising.

Marii absenti sunt McCann Erikson si Leo Burnett, agentie care a castigat ultimele 5 trofee ale festivalului.

La editia anterioara a festivalului s-au inscris 25 de agentii cu peste 360 de lucrari.

„Bilantul inscrierilor este rezultatul mai multor factori. Unul dintre ei este criza din economie care a determinat agentiile de publicitate sa diminueze dramatic bugetele de participare la festivalurile de publicitate”, a declarat Andrei Bortun, general manager Millenium Communications.

„Un altul il constituie masurile pe care le-am luat la nivel de regulament, structura a competitiei, punctaje, si, din punct de vedere al comunicarii, masuri ce au vizat o ‘curatare’ a festivalului”, a mai spus Bortun.

Acesta a precizat ca „in ultimii ani, scandalurile din jurul ADOR au fost cu precadere legate de participarea in festival a unor campanii fantoma, realizate special pentru festivaluri, pe care nu le vedeai in media deoarece nu faceau parte din businessul real, scandaluri care, pana la urma, au dus la disparitia acestui festival. Se pare ca aceste masuri au dat roade si cele mai multe agentii au inscris mai putine lucrari decat in editiile trecute”.

Competitia a fost deschisa pentru acele lucrari expuse pentru prima data in intervalul 1 mai 2007 – 1 mai 2009, care nu au concurat in anii trecuti an cadrul festivalului.

Participantii au avut la dispozitie noua categorii de competitie printre care: TV, Radio, Print, Online, Media, Campanii Integrate, Design si Special Best. O noutate semnificativa a editiei de anul acesta a reprezentat-o introducerea limitelor de buget, care vor diferentia campaniile cu bugete mari („high budget”) de cele cu bugete mici („low budget”).

ADOR 2009 se desfasoara in perioada 7 – 10 septembrie in Bucuresti. Gala de Premiere va avea loc la Fratelli Social Club, in seara zilei de 10 septembrie.