- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Finala Champions League 2009 va genera venituri cu 15% mai mari decat anul trecut

27 May, 14:58 • Redactia DailyBusiness
Finala UEFA Champions League, in care se vor intalni miercuri seara Manchester United si FC Barcelona, va genera venituri de 310 milioane de euro, cu circa 15% mai mult decat in 2008, potrivit unui studiu comandat de MasterCard.
Finala Champions League 2009 va genera venituri cu 15% mai mari decat anul trecut

Autorul studiului, profesorul Simon Chadwick, a aratat ca echipa castigatoare va beneficia, pe langa premiul de peste 110 milioane de euro, si efecte economice pozitive traduse in cresterea cotei echipei, contracte de sponsorizare, drepturi de televizare sau cresterea vanzarilor la bilete.

Echipa care se va clasa pe locul al doilea va castiga cel putin 65 milioane de euro.

Profitul generat de finala din acest an va fi superior celui din 2008 – 310 milioane de euro fata de 267 milioane de euro – pentru ca actuala situatie economica a creat o noua comunitate de iubitori ai fotbalului si de companii, este de parere profesorul Chadwick.

„Este vorba de persoane care anterior nu erau pasionate de aceasta competitie si care cauta acum modalitati de distractie care sa le distraga atentia de la conditiile economice dificile. De asemenea, este vorba de companii care cauta cel mai bun raport calitate-pret si vizibilitatea oferita de finala UEFA Champions League, cum sunt cele care investesc in publicitate”, a declarat Simon Chadwick.

Orasul echipei care va castiga finala va genera venituri de pana la 15 milioane de euro, in timp ce castigul pentru Roma, orasul care gazduieste meciul, va fi de 45 milioane de euro, potrivit studiului citat. Cifra este comparabila cu cele 44,5 milioane de euro obtinute de Moscova, gazda de anul trecut.

De asemenea, castigul pentru Europa este estimat la 75 milioane de euro.

„Ceea ce promite sa fie o competitie intre cele mai mari echipe din lume este, de asemenea, un stimulent major pentru economie. Finala UEFA Champions League demonstreaza ca mega-evenimentele sportive pot depasi conditiile economice dificile din prezent, datorita impactului lor emotional urias”, a aratat Simon Chadwick.

MasterCard este sponsor oficial al UEFA Champions League din 1994.