- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Piata inregistrarilor muzicale va ajunge la 67,6 mld. dolari pana in 2011

10 May, 14:29 • Redactia DailyBusiness
Piata de inregistrari muzicale va creste pana la 67,6 miliarde de dolari (49,9 miliarde de euro) pana in 2011, in special datorita evolutiei produselor muzicale in format digital, arata un studiu realizat de site-ul de cercetare eMarketer.
Piata inregistrarilor muzicale va ajunge la 67,6 mld. dolari pana in 2011

Valoarea estimata pentru anul 2011 reprezinta o crestere de 11,36% fata de valoarea pietei de anul trecut.

Veniturile din vanzarile de CD-uri, care acum reprezinta 55% din totalul industriei de inregistrari muzicale, vor scadea simtitor in urmatorii ani, ajungand la un procent de doar 29% din vanzarile mondiale de muzica in 2011.

Alte segmente care vor ajuta industria muzicala sa creasca vor fi inregistrarile pentru segmentul online si pentru telefoanele mobile, industria concertelor live si licentele de muzica pentru manifestarile publice, reclame, spectacole TV, filme si jocuri video.

Vanzarile de inregistrari muzicale digitale au crescut intr-un ritm foarte rapid in ultimii ani, urmand ca pana in 2011 sa genereze venituri de 14,8 miliarde de dolari (10,92 miliarde de euro) la nivel mondial, de peste cinci ori mai mari decat in 2006.

O tendinta puternica pe piata muzicala este asocierea numelor de cantareti cu branduri de pe diferite piete.

„Daca in trecut, cantaretii de muzica rock priveau asocierea cu actiunile de publicitate ca pe o ‘vanzare rusinoasa’ a propriului nume, astazi industria media este tot mai aglomerata cu astfel de cazuri, de exemplu parteneriatul dintre formatia U2 si Apple iPod, dintre Bob Dylan si Victoria’s Secret, sau dintre Robbie Williams si T-Mobile”, spune Paul Verna, senior editor al eMarketer si autor al studiului.

Verna considera ca importanta CD-urilor se va restrange doar la nivelul promovarii artistilor: „Este un format din ce in ce mai putin vandut, astfel ca, daca as fi manager, as privi CD-ul doar ca o parte din mixul de comunicare pentru un artist anume, si nu ca o sursa de venituri. CD-ul este un vehicul care construieste brandul, care ajuta la promovarea sa. Atat si nimic mai mult”.