- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

AOL isi face intrarea pe piata publicitatii pe telefoanele mobile prin achizitia Third Screen Media

16 May, 14:06 • Redactia DailyBusiness
AOL, unul dintre cei mai mari provideri de internet la nivel global, a achizitionat compania de publicitate pe telefoane mobile Third Screen Media marti, la doua saptamani dupa ce Microsoft a anuntat cumpararea unei alte companii ce ofera servicii similare.
AOL isi face intrarea pe piata publicitatii pe telefoanele mobile prin achizitia Third Screen Media

Datele financiare ale achizitiei nu au fost facute publice de nici una dintre companii, a scris WashingtonPost.

John du Pre Gauntt, un analist al eMarketer – companie de cercetare de piata, a precizat ca preluarea realizata de AOL vine pe fondul lansarii pe piata a unor telefoane din ce in ce mai performante, oferind companiilor de advertising, printr-o tehnologie superioara, o gama mai larga de oportunitati de a pune reclame pe acest suport . Gauntt anticipeaza intensificarea preluarilor ce includ companii de advertising pe telefoane mobile in urmatoarele luni.

Cumpararea Third Screen Media ofera AOL posibilitatea de a-si extinde serviciile de publicitate deja existente si pe segmentul de telefonie mobila. Este ultima dintre miscarile realizate de managementul companiei ce incearca revigorarea AOL prin noi achizitii, alaturi de strategiile anterioare ce au implicat schimbari de personal, precum si deschiderea portalului internet si pentru cei ce nu sunt abonati.

„Achizitia Third Screen Media ne confera o pozitie strategica inaintata in aceasta piata ce creste vertiginos”, a spus Randy Falco, director executiv al AOL.

Microsoft a achizitionat acum doua saptamani compania frantuzeasca de publicitate pe telefoane mobile ScreenTonic, una dintre primele companii din Europa ce a creat o platforma pentru a plasa si a administra reclame pe internetul accesat de pe telefoanele mobile.

In afara de AOL si Microsoft, o serie de alte companii americane sunt interesate de intrarea pe aceasta piata, precum compania de curierat Sprint si compania de telefonie Verizon Wireless.

Desi industria reclamelor pe telefoane mobile se afla inca la un nivel incipient, interesul companiilor mari fata de aceasta nisa subliniaza o piata ce va oferi o deschidere foarte mare si oportunitati pe masura, apreciaza analistii.

In viitor, acestia preconizeaza ca, pe masura ce tehnologia va evolua, se vor putea trimite reclame grafice sau chiar video pe telefoanele utilizatorilor, luandu-se in calcul pozitia geografica a persoanei vizate, precum si interesele sale.

eMarketer se asteapta ca piata publicitatii pe telefoanele mobile in SUA sa creasca in urmatorii patru ani de la 903 mil.$, estimarea pentru 2007, la 4,76 mld.$, la nivel global, aceasta urmand sa atinga aproape 14 mld. $.