New Media

Cititorul roman de bloguri: tanar, cu venituri si studii peste medie

26 Mar, 11:38 • Redactia DailyBusiness
Audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din tineri, cu varste intre 20-35 ani (73,7%), cu venituri si studii peste media utilizatorilor de internet, potrivit studiului de audienta realizat de agentia de marketing online Standout.
Cititorul roman de bloguri: tanar, cu venituri si studii peste medie

Studiul a fost realizat in luna februarie si a monitorizat 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti.

49,5% dintre cititorii de bloguri au studii superioare finalizate, din care peste o treime au si studii aprofundate, masterat sau doctorat. 17% dintre ei au venituri de peste 3.000 lei, in timp ce 34% au venituri intre 1.000 lei si 3.000 lei.

In ce priveste varsta, segmentul cel mai numeros in randul cititorilor de bloguri este 20-25 ani (36,7%), urmat de cel de 25-31 ani (27,1%).

18,6% dintre cititorii de bloguri sunt mai in varsta, avand intre 31 si 45 ani, si doar 13,2% au intre 15 si 19 ani.

Conform studiului, cititorii de bloguri sunt utilizatori cu o vasta experienta pe Internet si care interactioneaza intr-o proportie semnificativa cu blogurile pe care le citesc. Peste jumatate din respondenti folosesc internetul de peste 7 ani (50,3%) in timp ce 34,9% folosesc Internetul de 4-7 ani. Proportia celor care il folosesc de 1-3 ani este redusa (12,4%), in timp ce utilizatorii de Internet aflati la inceput sunt aproape inexistenti pe blogurile romanesti, doar 1,3% dintre ei interactionand cu mediul online de mai putin de 6 luni.

In ce priveste gradul de interactiune cu blogurile pe care le citesc, 44,7% au comentat cel putin o data pe blogul pe care au raspuns la chestionar, iar nucleul de cititori activi care comenteaza foarte des sau aproape la fiecare articol este de 6,6% din totalul cititorilor.

Cititorii de bloguri sunt fideli blogurilor pe care le citesc. 52,5 % dintre acestia acceseaza zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de cateva ori pe saptamana, in timp ce doar 10,6% intra pe bloguri saptamanal, iar 12,5% o data pe luna sau mai rar.

Principalele motive pentru care utilizatorii de Internet citesc bloguri sunt distractia (70% din raspunsuri) si noutatile (32,7%),in timp ce 16,3% acceseaza blogurile pentru sentimentul de apartenenta la o comunitate.

Majoritatea cititorilor (51,2%) urmaresc zilnic intre 2 si 5 bloguri, in timp ce numai 2,9% dintre respondenti citesc mai mult de 50 de bloguri. 8,4% din respondenti declara ca acceseaza un singur blog.

RSS-ul este folosit in procent scazut pentru citirea blogurilor romanesti (17,7%), principala metoda de accesare a blogurilor fiind prin metoda scrierii directe a adresei in browser (41,5%) sau prin bookmarks/favorites (31,2%).

68,9% dintre cititori apreciaza ca si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea. 59,9% din respondenti au afirmat ca si-au schimbat sau si-au intarit parerea de mai multe ori in urma influentei exercitate de blogurile pe care le citesc.

La studiu au participat peste 8.200 de cititori de bloguri , de-a lungul a 3 saptamani din luna februarie a acestui an, pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri romanesti (zoso.ro, subiectiv.ro, visurat.ro, arhiblog.ro).

Standout a realizat acest studiu de audienta in parteneriat cu agentiile de publicitate MRM/McCann Erickson, Zed Digital/Zenith/Publicis, Media Direction/BBDO, MindShare/WPP, NMA/The Group, Leo Burnett/iLeo, Mediaedge:cia/WPP.