- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

LiberTV.ro vrea sa treaca pe profit in toamna, cu minim 20.000 de vizitatori pe zi

30 Apr, 13:56 • Redactia DailyBusiness
Compania Liber TV Media, care opereaza televiziunea online libertv.ro, va incepe sa obtina profit din toamna acestui an, scopul managerilor fiind de a atrage intre 20.000 si 40.000 de utilizatori unici pe zi.
LiberTV.ro vrea sa treaca pe profit in toamna, cu minim 20.000 de vizitatori pe zi

In prezent, site-ul are circa 3.000 de vizitatori zilnic, conform oficialilor. Libertv.ro nu este contorizat de serviciul de monitorizare Trafic.ro.

Materialele video de pe site-ul Libertv.ro pot fi vizionate cu ajutorul unei aplicatii software care se descarca pe calculatorul personal, concepute de echipa de programatori din cadrul Liber TV Media, si sunt grupate sub forma unor canale tematice, precum emisiuni – pe teme culturale, artistice, stiintifice, sociale sau IT&C – filme, animatii, muzica, sau documentare.

Ele contin atat productii ale utilizatorilor, verificate din punct de vedere al calitatii de continut de catre responsabilii Libertv.ro, cat si materiale preluate sub licenta libera de la producatori de filme sau productii proprii ale echipei site-ului.

In prezent, din cei circa 3.000 de vizitatori unici care isi descarca aplicatia de vizionare a filmelor, doar 60% urmaresc periodic materialele video. Restul fie nu o folosesc, fie o sterg dupa putin timp de la instalare.

„De aceea, este foarte important ca materialele puse la dispozitie sa aiba un continut de buna calitate, pentru a atrage cat mai multi utilizatori fideli. Vrem sa ne dezvoltam un public de nisa, cu preocupari intelectuale si care apreciaza productiile de film artistice, necomerciale”, a declarat Remus Munteanu, managing partner al companiei, pentru DailyBusiness.

Baza de materiale a site-ului contine circa 300-400 de filme si de spoturi video. Unul din obiectivele conducerii este de a construi o platforma in care regizorii de film independenti sa isi poata face publice productiile, explica Diana Braghis, channel manager al Libertv.ro.

In acest sens, compania a achizitionat si domeniul din gama „.eu”: „Libertv.eu va contine o platforma pusa la dispozitia regizorilor mai putin cunoscuti din lume, care vor sa isi faca publice productiile. In acest sens, am contactat deja academii de film din Europa, Asia, Australia sau America”, a spus Remus Munteanu.

Site-ul este valabil in prezent si in versiunea internationala Libertv.tv, in care sunt grupate productiile straine incarcate pe site si pe care utilizatorii isi pot incarca propriile creatii. Spre deosebire de versiunea romaneasca, unde fiecare spot sau film este supus unei verificari, pe site-ul Libertv.tv nu exista restrictii de continut, serviciul fiind asemanator celui oferit de site-ul YouTube.com.

Site-ul libertv.ro, lansat in primavara anului trecut in varianta beta (de testare), nu a generat pana acum venituri. Desi a inceput sa afiseze bannere publicitare, acestea apartin unor parteneri precum Sapteseri.ro, Newz.ro si portal.md cu care firma Liber TV Media face schimb de publicitate fara a genera venituri.

Saptamana aceasta, site-ul va fi relansat in varianta finala, iar pentru viitorul apropiat, conducerea Liber TV Media planuieste sa vanda publicitate nu atat prin bannere, ci prin intermediul spoturilor publicitare inserate in cadrul materialelor video puse la dispozitia utilizatorilor in mod gratuit.

Publicitatea de acest fel va fi targetata prin intermediul unor mijloace specifice de contorizare si monitorizare. Numarul de vizitatori ai site-ului, precum si numarul de descarcari al aplicatiei sunt monitorizate de un soft dezvoltat de echipa de programatori ai firmei.

In plus, softul va permite, in cazul in care utilizatorii accepta acest lucru, vizualizarea numarului de actiuni „play” si „stop” pe care le face fiecare utilizator cand urmareste un film sau un spot video prin intermediul playerului Libertv. Astfel, se va cunoaste care sunt cele mai urmarite si cele mai putin urmatite parti dintr-un material, fapt ce va fi comunicat ulterior producatorilor de film care isi publica creatiile pe site.

In ceea ce priveste publicitatea, pana in luna iunie managerii pregatesc lansarea unei versiuni premium pentru utilizatorii care sunt dispusi sa plateasca un abonament lunar, fara a mai primi si publicitate.

In afara de aceste doua metode de finantare, managerii Liber TV Media s-au gandit si la alte solutii, respectiv descarcarea unor materiale contra cost (metoda pay per view) sau francizarea brandului Liber TV.

Pentru prima varianta, oficialii au spus ca vor sa incheie contracte de colaborare cu mari producatori de documentare si de filme, precum Discovery Channel, care isi ofera materialele contra cost. Metoda de plata va fi cel mai probabil prin intermediul sms-urilor, a spus Remus Munteanu.

In ceea ce priveste francizarea, managerii asteapta sa consolideze brandul Liber TV pe piata romaneasca si in strainatate.

Liber TV Media este controlata de sotii Florin si Diana Braghis, de Remus Munteanu si de regizorul Paul Busuioc, iar echipa de angajati numara 7 persoane, urmand ca in viitor acest numar sa creasca, conform oficialilor.

Pe piata televiziunilor cu continut exclusiv online mai activeaza branduri precum ShockTv.ro, EvoTv.ro sau ArenaTv.ro