- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

MTV Networks va construi \”o sosea\” de legatura intre trei lumi virtuale

30 Mar, 13:22 • Redactia DailyBusiness
Reteaua de televiziune de muzica MTV va crea o platforma numita 4D, prin care va combina continut din televiziune cu elemente din lumi virtuale tri-dimensionale si cu care oamenii vor putea interactiona, luand legatura direct cu personalitati si creand la randul lor continut.
MTV Networks va construi \o sosea\ de legatura intre trei lumi virtuale

Pana acum, MTV a lansat deja doua lumi virtuale, Virtual Laguna Beach si Virtual Hills, ce poarta numele unor seriale TV si care permit astfel utilizatorilor sa interactioneze cu starurile din filmele respective si sa experimenteze stilul de viata prezentat in ele.

Reteaua de televiziune se pregateste sa lanseze in curand o noua lume virtuala, Virtual Pimp My Ride, ce corespunde unei emisiuni foarte populare difuzate.

Plecand de la ideea ca toate cele trei seriale prezinta actiuni ce se petrec in orase din California de Sud, MTV a creat acum o „sosea” virtuala, care va face posibila miscarea utilizatorilor de la o lume virtuala la alta.

Mediile virtuale sunt grupate pe platforma Three.com. In ultimele sase luni, pentru Virtual Laguna Beach si pentru Virtual Hills s-au inregistrat mai mult de 600.000 de utilizatori, iar oficialii MTV se asteapta ca numarul sa creasca la trei milioane pana in decembrie.

Matt Bostwick, senior vicepresedinte pentru dezvoltare prin franciza la MTV Networks – Music Group, spune ca cele doua lumi virtuale care au atras pana acum un timp total de utilizare de 72 de milioane de minute, reprezinta o oportunitate mare pentru advertiseri, intrucat 64% din utilizatori sunt fideli, iar media de folosire saptamananala este de 1,4 ori, in conditiile in care un utilizator petrece, in medie, 37 de minute.

Conform studiului intern din cadrul MTV Networks, 99% din utilizatori sunt expusi mesajelor de brand, iar 85% dintre ei interactioneaza direct cu aceste branduri.

Bostwick isi numeste modelul de publicitate in aceste lumi virtuale „branding 4D”. Ca exemple de folosire se numara folosirea avatarurilor ce folosesc anumite marci de telefoane mobile, sau magazine virtuale unde participantii pot vizualiza imagini digitale ale telefoenelor mobile reale.

Alte exemple sunt „scarile de abilitati”, jocuri prin care utilizatorii trebuie sa indeplineasca o serie de misiuni, rasplatite cu „puncte Pepsi”. Conceptul e interesant: „au devenit simboluri de status social. Nu le cumperi, trebuie sa le castigi”, explica Bostwick.

Alte lumi virtuale cunoscute pe net sunt Entropia Universe, Whyville si Second Life.