- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Nielsen simte amenintarea Google pe piata monitorizarilor audientei TV

19 Apr, 14:38 • Redactia DailyBusiness
Odata cu evolutia Google pe mai multe segmente media, companii din industria reclamelor TV ar putea fi amenintate, principala vizata fiind Nielsen, conform unui studiu al companiei americane de cercetare media Outsell.
Nielsen simte amenintarea Google pe piata monitorizarilor audientei TV

Nielsen, care a detinut timp de zeci de ani suprematia asupra cercetarilor privind rating-ul televiziunilor, s-ar putea confrunta cu gigantul Google, interesat de piata de publicitate mondiala.

Ultima oara cand The Nielsen Company a avut concurenta atat de puternica a fost in anii ’80, prin aparitia pe piata a unei tehnologii revolutionare (pe atunci) in materie de relevare a ratingului televiziunilor, tehnologie folosita de compania AGP.

Anthea Stratigos, CEO si co-fondator al Outsell, spune ca „Google nu numai ca a schimbat structura industriei informationale, dar si-a propus sa ajunga o companie 100 mld. dolari”.

Intr-o conferinta realizata cu ocazia anuntarii rezultatelor financiare din 2006 ale The Nielsen Company, Brian West, directorul financiar al companiei a admis faptul ca piata aceasta, datorita profiturilor foarte mari, ar putea atrage Google.

„Companiile vor sa intre pe aceasta nisa, deoarece industria reclamelor televizate are o valoare de aproximativ 51,5 mld. euro, mult mai mare decat valoarea inregistrata de nisa reclamelor pe internet”, a spus West, adaugand ca se poate intelege de ce Google ar vrea sa-si faca simtita prezenta pe aceasta piata.

„Oficialii companiei incearca sa fie la curent cu miscarile competitorilor”, a mai spus West. In acelasi timp, a fost de acord ca parteneriatul dintre Google si producatorul de set-top-box-uri EchoStar, ar putea deveni o amenintare.

Deocamdata insa, West a afirmat ca alianta cu EchoStar pare sa se fi limitat, deocamdata, la a tine evidenta numarului de vizionari de reclame pe suportul digital set-up box.

Participantii la conferinta au observat folosirea deliberata a termenului „deocamdata”, reprezentantul Nielsen fiind constient de schimbarile bruste de strategie pe care ar putea sa le practice Google si EchoStar.